Träning
Träning start
Träningsprogram
Löparkalkylatorn
Träning idag
Community
Community start
Stjärnmedlemskap
Alla medlemmar
Forumkategorier
Alla forumtrådar
Kartan
Mät runda
Rundor
Tävlingar
Aktuell
Tävlingskalender
Resultatlistor
Liveresultat
Artiklar
Alla artiklar
Logga in
Registrera
×
E-postadress
Lösenord
Kom ihåg mig
Glömt lösen?
Löpning
•
Rundor & Kartor
•
12 inlägg
•
5781 visningar
•
Kartan fungerar inte
Paulina.F
1977 • Hässleholm
#1
•
14 april 2020 - 14:29
Gilla
Klicka för att gilla
På min dator kan jag inte få upp någon karta alls längre, mina rundor ser jag men när jag klickar på någon av dom så blir det bara en tom bild.
När jag använder mobilen kan jag få upp en karta. men då kommer jag inte åt mina rundor, klickar längst upp till vänster men menyn bara blinkar till snabbt bakom kartan.
???
Kalle Dannestam
1980 • Staffanstorp
#2
•
17 maj 2020 kl 09:51
Gilla
Klicka för att gilla
Har upplevt liknande när jag gått in på mina och andra pass, att ingen kartbild kommer upp. Har ett liknande problem -datorn(mac) visar endast lantmäterikartan när jag ska skapa eller mäta rundor, händer inget när jag klicka på symbolen för kartinställningar. På telefonen går det däremot att byta karttyp mellan lantmäteriet/streetmap/google.
Nån som har input på hur detta kan komma sig?
Erik "Tricky" Fries
1961 • Göteborg
Administratör
#3
•
17 maj 2020 kl 11:06
1
Gilla
Klicka för att gilla
Hej, jag ser att det här är en tråd som startades för en månad sen men tyvärr har jag missat den. Jag brukar scanna av forumet för att kolla om det kommit in felrapporter och frågor angående funktionerna på Jogg men den här gick tydligen under radarn. Skicka gärna felrapporter till
support@jogg.se
istället så riskerar de inte att glida förbi i forumflödet.
Med det sagt så kollade jag jag lite nu. Jag ser samma sak som Kalle: i Safari på Mac går det inte att byta kartunderlag. I Chrome funkar det däremot bra, så har ni möjlighet att använda den webbläsaren istället så länge så kommer ni runt det problemet. Självklart kollar jag upp varför det inte funkar i Safari och försöker åtgärda. Samma sak med menyn i mobil som åker upp igen lika fort som den åker ner: funkar inte i Safari men i Chrome. Såklart ska det fungera i alla webbläsare så jag får göra lite felsökning där.
När det gäller den ursprungliga frågan, kartbilder som inte visas så är det inte ett fel som jag kan återskapa. Har ni exempel på rundor eller pass där detta händer? Gärna också info om vilken webbläsare ni använder. Skriv här eller skicka till
erik@jogg.se
. Tack!
Kalle Dannestam
1980 • Staffanstorp
#4
•
17 maj 2020 kl 11:20
Gilla
Klicka för att gilla
Tackar för snabb respons, Erik! Har testat med jobbdatorn(pc) och flera webbläsare nu så det verkar vara ett safari-baserat problem, har inte dykt upp någon annan läsare för min del.
Ska kolla av när det strular med kartbilder men även där skulle det kunna vara safari som spökar. Är oftast hemma i soffan jag tar mig tid att jogg-surfa lite och då är det med kombinationen mac/safari.
Jonas Wincent
1970 • Sala
#5
•
17 maj 2020 kl 11:41
1
Gilla
Klicka för att gilla
Menyn som försvinner blixtsnabbt gör det i Svettigappen för mobil också. Gör även så i Samsung för mobil och i Chrome. Notera att det funkar i klassiskt läge på Chrome på min Samsung galaxy s10. Men det är knappt användbart...
Paulina.F
1977 • Hässleholm
#6
•
17 maj 2020 kl 12:38
Gilla
Klicka för att gilla
Jag löste problemen med att byta webbläsare på min gamla dator och mobilen växlas till klassiskt läge så fungerar det.
Erik "Tricky" Fries
1961 • Göteborg
Administratör
#7
•
17 maj 2020 kl 12:57
3
Gilla
Klicka för att gilla
Goda nyheter! Jag kunde förstås inte låta bli att kolla upp det här, fast det är söndag. Jag har åtminstone hittat felet som gör att menyn försvinner. En rättning kommer med i den stora uppdatering som vi släpper i veckan som kommer.
Erik "Tricky" Fries
1961 • Göteborg
Administratör
#8
•
17 maj 2020 kl 17:00
4
Gilla
Klicka för att gilla
Eftersom jag inte hade något bättre för mig så här på söndag eftermiddag har jag nu även letat upp buggen som gjorde att det inte går att växla karttyp i Safari på Mac. Så snart går det även där att använda OpenStreetMaps och Google Maps (för stjärnmedlemmar). Eventuellt skickar vi ut dessa två bugfixar separat imorgon, innan det stora programpaketet släpps senare i veckan.
Kalle Dannestam
1980 • Staffanstorp
#9
•
17 maj 2020 kl 20:14
2
Gilla
Klicka för att gilla
Du är guld värd för Jogg, Erik! =D
Jonas Wincent
1970 • Sala
#10
•
18 maj 2020 kl 17:49
1
Gilla
Klicka för att gilla
Strålande jobbat Erik! Det hurras i buskarna!
Erik "Tricky" Fries
1961 • Göteborg
Administratör
#11
•
18 maj 2020 kl 22:31
Gilla
Klicka för att gilla
”Folkets jubel min belöning” för att travestera Karl XIV Johans valspråk. 😁
Fredrik Olsson
1979 • Bonnarp
#12
•
31 maj 2020 kl 14:02
Gilla
Klicka för att gilla
Kartan är tom igen, och menyn till höger är bara tomma rutor.
Har provat FF, IE och Chrome. Ingen av dom vill ladda kartan och dess funktioner så de blir synliga.
Har även uppdaterat allt vad som kan tänkas behöva uppdateras.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet.
Registrera dig här
eller logga in ovan.
Relaterade forumtrådar
Hur fungerar startgrupper Stockholm Marathon
Varför fungerar inte summeringen av utrustning?
Import från Runkeeper fungerar ej?
Strava synkning fungerar inte vid gym pass
Garmin 235 fungerar inte på vintern, svart/fryst skärm?
Stäng