17 maj 2020 kl 11:06
Hej, jag ser att det här är en tråd som startades för en månad sen men tyvärr har jag missat den. Jag brukar scanna av forumet för att kolla om det kommit in felrapporter och frågor angående funktionerna på Jogg men den här gick tydligen under radarn. Skicka gärna felrapporter till
support@jogg.se istället så riskerar de inte att glida förbi i forumflödet.
Med det sagt så kollade jag jag lite nu. Jag ser samma sak som Kalle: i Safari på Mac går det inte att byta kartunderlag. I Chrome funkar det däremot bra, så har ni möjlighet att använda den webbläsaren istället så länge så kommer ni runt det problemet. Självklart kollar jag upp varför det inte funkar i Safari och försöker åtgärda. Samma sak med menyn i mobil som åker upp igen lika fort som den åker ner: funkar inte i Safari men i Chrome. Såklart ska det fungera i alla webbläsare så jag får göra lite felsökning där.
När det gäller den ursprungliga frågan, kartbilder som inte visas så är det inte ett fel som jag kan återskapa. Har ni exempel på rundor eller pass där detta händer? Gärna också info om vilken webbläsare ni använder. Skriv här eller skicka till
erik@jogg.se . Tack!