Löpning Om jogg.se 26 inlägg 2879 visningar

Problem med nerladdning!

1968 • Helsingborg
#1
8 januari 2012 - 15:10
Gilla
Är där fler än jag som har problem att ladda ner löppassen? Jag har Garmin Forerunner 305.
< < < 1 2 > > >
1972 • Ålstorp
#2
8 januari 2012 kl 15:21
Gilla
det kan du ge dig på! Måste köra om minst två gånger varje gång jag laddar in. Sidan bara låser sig. Irriterande är bara förnamnet.

Magnus
1968 • Helsingborg
#3
8 januari 2012 kl 15:30
Gilla
Jag har försökt 6ggr utan att lyckas. Startat om datorn, loggat ut etc. går bara inte =(
Sofie Petersson
1977 • Helsingborg
#4
8 januari 2012 kl 15:37
Gilla
Funkar inte för mig heller... har försökt ett antal gånger de senaste dagarna med min Garmin 610... (trodde det var min klocka som strulade)
Mikael
1986 • Borås
#5
8 januari 2012 kl 15:38
Gilla
inte så mkt hjälp men du är inte ensam.... http://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=22554
1957 • Stockholm
#6
8 januari 2012 kl 16:12
Gilla
Det var länge sen jag kunde ladda ner pass i från min garmin 310:a. Frustrerande, jag matar numera in för hand :-(
Johan Andreasson
1975 • Norrköping
#7
8 januari 2012 kl 16:33
Gilla
Jag har haft samma problem, men testade att installera om Garmin Communicator plugin (även om testsidan sa att den var ok). Efter det så har det funkat för mig :)
1968 • Helsingborg
#8
8 januari 2012 kl 16:36
Gilla
Jag har samma problem och har haft det länge. Minst 3 försök varje gång innan det funkar. Måste stänga ner browsern och börja om igen när det hänger sig.
1984 • Göteborg
#9
8 januari 2012 kl 19:37
Gilla
Jag har också haft problem från 305:an. Något som funkat riktigt bra för mig är att tömma historiken i klockan väldigt ofta. Helst efter var 3-4 pass.
1968 • Helsingborg
#10
8 januari 2012 kl 19:55
Gilla
Läge att använda något annat forum snart. Betalar ju t.o.m..
Micke Larsson
1971 • Norge
#11
8 januari 2012 kl 21:01
Gilla
Förut hade jag rätt mycket problem med att datorn låste sig vid nedladdning av pass, men sedan jag börjat med att

1. ALLTID ha alla andra program som kan kommunicera med klockan stängda (Garmin Connect, Garmin Training Center) och

2. uppdaterat fönstret när jag kommit in på importsidan (http://jogg.se/Traning/NyttGarminPass.aspx) genom att trycka F5

har jag nästan inga problem alls. Det hänger sig max en gång av 25, känns inte störande längre. Kanske kan det hjälpa åtminstone någon av er. (Använder Windows 7 och Firefox.)
Jonas Julin
1966 • Örebro
#12
8 januari 2012 kl 21:27
Gilla
Kolla så att inte USBdrivern blivit uppdaterad. Det har hänt mig när jag kört andra Garminprogram som uppdaterar andra enheter. T.ex. lifetimeupdater att USB drivern blir uppdaterad och då slutar 305:an att kommunicera som den ska.
1958 • Linköping
#13
8 januari 2012 kl 21:53
Gilla
Prova att tömma minnet i klockan. Mina problem med nedladdning försvann när jag tömde minnet i klockan. Har Garmin Forerunner 205
Jonas Julin
1966 • Örebro
#14
9 januari 2012 kl 21:51
Gilla
Ulf Mårtensson
1958 • Borås
#15
22 januari 2012 kl 17:19 Redigerad 22 januari 2012 kl 17:20
Gilla
Går det inte att lösa problemet med Garminimporten? Funkar praktiskt taget aldrig från min 310XT. Till Garmin connect går det klock(!)rent, hinner knappt komma in i huset om datorn är på innan data överförs snabbt och bra. Men till jogg.se är det tyvärr ingen överföring alls. Allt ser bra ut och man får meddelandet att data överförs till jogg.se och att man skall vänta. Efter en evighet får man så meddelandet att det inte gick.
Självklart har jag inga andra "garminprogram" öppna under överföringen till jogg.se
Frustrerande, speciellt om man skall behöva strula med detta på natten mellan ultraintervallerna...
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#16
22 januari 2012 kl 17:28
Gilla
Ulf: Jag har precis samma problem med min 310 XT. Jag mailade "Jogg:se support" och fick följande svar:

Det kan bero på främst två saker, antingen så har du Training Center öppet när du importerar . Eller (vilket är mer troligt i ditt fall) så ligger en massa pass på din dator det finns en dold mapp under c:\Användare\[användarnamn]\Appdata\Roaming\Garmin\Devices\[Devicenr]\History där klockans historik finns sparad. Rensa gamla filer därifrån så bör det vara löst.

Själv har jag dock inte lyckats hitta denna "dolda mapp" ännu, men om du lyckas får du gärna berätta hur du gjorde : )

1969 • Stockholm
#17
23 januari 2012 kl 09:37
Gilla
Annika: Control Panel -> Folder options -> "View"-fliken -> Hidden files and folders -> Show hidden files, folders and drives.

Sen dyker den upp då du bläddrar
Ulf Mårtensson
1958 • Borås
#18
23 januari 2012 kl 09:59
Gilla
@Annika Ditt tips funkade, iaf på mitt första försök, det gick direkt!
Se Thomas tips om hur du hittar mappen. Om du har Windows XP men ändå inte hittar mappen så hör av dig!
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#19
5 februari 2012 kl 16:44
Gilla
Thomas : Långt om länge.... Tack, för tipset! Jag hittade mappen och det fanns massor av pass sparade där. Glad i hågen trodde jag att det skulle fungera perfekt efer rensningen, men icke! Jag kan fortfarande inte lägga in pass på Jogg : ( Har du fler tips? Supporten hade inga fler..

Ulf: Kul att åtgärden fungerade för dig iaf : )
1961 • Göteborg
#20
5 februari 2012 kl 17:06
Gilla
Låter som ett uppgraderingsproblem.

Har laddat upp data utan problem under hela den tid tråden funnits utan problem. Jag kör med uppdaterad Windows Vista, Goggle Chrome och senaste plug-in:en från Garmin till min FR 305:a.

Har jag många pass i klockan så kan det ta tid men då brukar jag välja att filtrera till "senaste dygnet" eller "senaste veckan" för att slippa väntetiden.

Kan bara råda er att ha uppdaterade programvaror, annars vet jag inte...

Lycka till!
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.