2 juni 2019 kl 20:33
Jag hade distansköpt, så jag förklarade för säljaren att jag inte var nöjd och det var inga problem att returnera.
Därför köpte jag även 945 från samma säljare = Outnorth.
Den kommer dom inte få tillbaka :).
Jag har haft bra erfarenhet av alla mina Garmin, har haft Garmin sedan Polar tiden med separat GPS modul och löpar pod, visst har någon firmware uppdatering varit mindre lyckad men det har oftast lösts med en resett eller ny firmware.
Just nu fungerar alla mina Garmin enheter felfritt, tror jag ska frysa firmware versionerna på dom.
I mitt fall så måste jag haft otur med den Fenix 5 Plus Titanium jag testade, i början av produktionen av den modellen verkar det ha varit en stor andel med dålig GPS, då man läste alla forumtrådarna, men det verkar som att de problemen är lösta nu, å andra sidan kollar jag inte på F5+ trådar nu längre.
Jag hade inte bara problem med GPS mottagningen, det var även problem med att trots att jag stoppade tidtagningen, typ vid intervaller, så stoppades inte spåret så vid varje paus så blev det spår då jag gick omkring under vilan, den sträckan borde då komma med i totala sträckan vilket jag inte ville ha, ingen annan Garmin jag haft / har gör detta.
Och Garmin supportens svar på det var "det ska vara så" och sicksackspåren då klockan tappade satelliterna "GPS fungerar så" blev jag lite trött på.
Så länge jag slipper ha med Garminsupporten att göra så är jag en nöjd Garmin ägare.