Löpning Om jogg.se 8 inlägg 3905 visningar

Kan inte lägga till träningspass efter plattformsbytet

Anders Rosdahl
1976 • Göteborg
#1
27 september 2010 - 11:32
Gilla
Hej!
Efter plattformsbytet på jogg.se förra veckan kan jag inte längre lägga till Garminträningspass. När jag ska importera passen visas efter en stund ett popup-fönster som säger "Gick ej att bearbeta data från garmin-enheten."

Jag kör Windows 7 64bit och Garmin Communicator Plugin-version 2.9.2.0.

Resultatet blir detsamma i Google Chrome, Internet Explorer och Firefox, och oavsett som jag går till http://jogg.se eller http://www.jogg.se.

Är det någon som haft samma problem eller har något tips på vad som kan vara fel?

Det fungerar dock att importera TCX-filer exporterade från Garmin Connect.
Björn Paxling
1980 • Malmö
#2
27 september 2010 kl 12:00
Gilla
Har själv en garmin och det går fint att importera pass i nya plattformen. Hoppas att detta löser sig för dig, har tyvärr inget förslag på åtgärd..
Björn Offerman
1983 • Västerås
#3
27 september 2010 kl 15:56
Gilla
Fick samma problem idag. Kan ej lägga till pass från min garmin. Skumt med tanke på att det funkade igår...
Anders Rosdahl
1976 • Göteborg
#4
27 september 2010 kl 20:19
Gilla
Har du lyckats ännu Björn?

Jag får inte ordning på det. Har testat att rensa cookies, starta om datorn och webbläsaren, inaktivera och aktivera Garminpluginen. Men felet kvarstår. Och det uppträder bara på jogg.se. (Det fungerar att importera pass till Sporttracks och Funbeat.)
Sofia Hjärpe
1973 • Täby
#5
27 september 2010 kl 20:22
Gilla
Jag har problem att lägga till "vanliga" pass, framförallt blir intervallerna konstiga. Fick felmeddelande när jag skulle lägga in dagens pass, och när jag gick in och kollade på förra måndagens pass såg det konstigt ut, tiderna var borta bla.
1972 • Alingsås
Administratör
#6
27 september 2010 kl 23:03
Gilla
Garminpassen ska fungera nu, har nbågon fortsatta probblem får ni gärna maila suppport@jogg.se så kollar vi på det.

När det gäller lägga till vanliga pass verkar det vara lite problem vid vissa inmatningar, vi hoppas hinna lösa allt detta under morgondagen.
1966 • Grums
#7
28 september 2010 kl 06:14
Gilla
Den data man registrerat en gång men raderat verkar fortfarande inte kunna registreras igen.
Jag la in datan från Lidingöloppet men det blev inte som jag tänkt så jag raderade och skulle göra om.
Jogg.se hittar ingen data från Lidingöloppet 25/9 hur jag än bär mig åt fast datan finns i garminenheten.
Jag kunde inte posta till support adressen heller för den finns inte enligt min outlook.
1978 • Göteborg
#8
28 september 2010 kl 06:31
Gilla
Vincent: Det ska såklart vara support@jogg.se
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.