Löpning Om jogg.se 26 inlägg 10990 visningar

Problem med koppling till Garmin Connect

Peter Sääf
1975 • Halmstad
#1
16 september 2015 - 20:30
Gilla
Kopplingen till Garmin Connect har inte fungerat för mig på ett par dagar. Nya pass på GC dyker ej upp som förslag på jogg.se - Nån annan som har samma problem?
< < < 1 2 > > >
1966 • Sollentuna
#2
16 september 2015 kl 21:36
Gilla
Jag hade samma problem tidigare. Det löstes genom att jag tog bort kopplingen till GC och sedan la tillbaka den igen.
1974 • Mölnlycke
#3
16 september 2015 kl 21:49
Gilla
Samma här. Strulat senaste veckan. Idag kopplade jag bort och lade till igen så nu får jag se om det löser problemet.
1977 • Eskilstuna
#4
17 september 2015 kl 09:36 Redigerad 17 september 2015 kl 09:35
Gilla
Tror att det är Garmin som gjort något. Iofs inte nu i veckan, men för någon månad sedan så tappade jag Garmin-kopplingen på fler ställen än just Jogg.se (Strava tex)
Löste sig genom att bevilja berörda ställen ny access till Garmin Connect.
1978 • Strängnäs
#5
17 september 2015 kl 09:53
Gilla
Har också haft det i några veckor, när jag kommer hem så går jag in på inställningar och wifi och överför så...
1974 • Mölnlycke
#6
17 september 2015 kl 20:31
Gilla
Fungerar nu efter att ha kopplat bort och tillbaka tjänsten i jogg!
Emelie Sjögren
1980 • Vallda
#7
2 oktober 2015 kl 09:11
Gilla
Jag har också problem att importera historiken från GC, har testat att ta bort kopplingen, logga in och ut men den hittar fortfarande inga pass.

Nån som vet hur man löser detta?
1974 • Mölnlycke
#8
2 oktober 2015 kl 18:55
Gilla
Bild uppladdad av Henrik Börjesson
Dyker det inte upp någon siffra vid symbolen för nytt pass på din startsida?
Har du uppdaterat Garmin Connect till senaste version?

/ henrik
Peter Sääf
1975 • Halmstad
#9
2 oktober 2015 kl 19:00
Gilla
Mitt problem avhjälptes genom att ta bort och lägga till kopplingen igen.
Emelie Sjögren
1980 • Vallda
#10
3 oktober 2015 kl 13:57
Gilla
Nu funkade det, var tvungen att träna och lägga till ett nytt pass. Då kom historiken också
1974 • Mölnlycke
#11
3 oktober 2015 kl 21:27
1 Gilla
Teknikens undertill trots! Utan träning ingen loggning...*L*
Tob
1983 • Bla
#12
8 oktober 2015 kl 20:22
Gilla
Försöker ladda över historiken.. Går inte. Har testat chrome, firefox, exploerer etc. På firefox så hittade den pulsklockan, men det står bara och tuggar. Händer inget. Skönt att man betalade för extrafunktionerna... :/
Tob
1983 • Bla
#13
8 oktober 2015 kl 20:26
Gilla
testade funbeat, fungerade direkt..
Tob
1983 • Bla
#14
10 oktober 2015 kl 07:13
Gilla
Den hittar nya pass, och för över dom. Jag kan även manuellt föra över .FIT filerna. Men när jag försöker föra över historiken automatiskt står den bara och tuggar..
Peter Sääf
1975 • Halmstad
#15
10 oktober 2015 kl 13:18
Gilla
#14 Tråden diskuterar problem med kopplingen där jogg.se hämtar passen från Garmin Connect. Titta under jogg.se kontoinställningar för att aktivera kopplingen.

Det låter snarare som att du har problem med import via webläsare-plugin.
Leifi Plomeros
Arboga
#16
12 oktober 2015 kl 11:06
Gilla
Lite off topic, men vill inte start ny tråd för en enkel fråga.
Vad är det för skillnad mellan
Tid
Färdtid
Total tid

Jag får nämligen olika tider trots att jag sprang oavbrutet. Färdtid är alltid kortare än tid.
Johan Magnusson
1966 • Stockholm
#17
13 oktober 2015 kl 12:38
Gilla
Har sedan igår problem att importera från Garmin Connect. Passet har laddats upp till connect.garmin.com och synkas även till Strava men importeras ej till Jogg och inte heller till Funbeat. Har provat att ta bort och lägga till kopplingen till GC men det hjälper inte.
1972 • Alingsås
Administratör
#18
13 oktober 2015 kl 14:01
5 Gilla
Vi har noterat felen med Connect kopplingen,m det verkar ha dykt upp runt kl 22 i går kväll och verkar gälla fler sajter än bara Jogg precis som Johan beskriver här ovanför. Vi forskar vidare och återkommer om vi hittar något.
1972 • Alingsås
Administratör
#19
13 oktober 2015 kl 18:07
1 Gilla
Är en fördröjning med ungefär 6 timmar från att ett pass landar hos Garmin tills det är skickat till oss. Så tålamod är enda fixen so far. Vi har kontaktat Garmin och hoppas på en riktig fix snart.
Johan Hedberg
1983 • Täby
#20
13 oktober 2015 kl 20:19
Gilla
Niklas: Kanon för information! Slapp skriva "Det hände mig med" så.. vi hoppas på teknikens under :)
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.