Löpning Om jogg.se 12 inlägg 9739 visningar

Problem att föra över från Garmin Connect till Jogg

Åsa Cedervall
1984 • Göteborg
#1
12 februari 2017 - 13:56
Gilla
Jag har en Garmin 235 klocka. Den för automatiskt över mina löppass till Garmin Connect och därefter brukar Jogg hitta dem så jag kan lägga in dem här. Brukar funka ypperligt.
Men helt plötsligt går det inte. Passet ligger i Garmin Connect precis som det ska så just där är det inget fel.

Vet någon vad det beror på eller vad jag kan göra åt det?
Tack på förhand
ME
1970 • Jönköping
#2
12 februari 2017 kl 16:04
Gilla
Är problem lite till och från som kan bero på olika saker. Jag vet inte vad som är fel just nu i ditt fall. Däremot kan jag tipsa om alternativlösningen att exportera passet som fil från Garmin connect och sedan importera via filimporten i Jogg. Lite omständligare kanske, men brukar alltid fungera.
1985 • Stockholm
#3
12 februari 2017 kl 16:04 Redigerad 12 februari 2017 kl 16:05
Gilla
Hade samma problem igår.
Gjorde precis ett testpass och nu funkade det perfekt.
Gårdagens pass verkar dock vara borta, även om det finns i Connect.


Åsa Cedervall
1984 • Göteborg
#4
12 februari 2017 kl 17:47
Gilla
Tack för era svar. Hur går man tillväga för att exportera passet då?
Håkan Pettersson
1968 • Vallentuna
#5
12 februari 2017 kl 18:04
Gilla
Gå in i Garmin connect och sedan in på passet. Uppe i högra hörnet finns ett litet kugghjul.
Klicka på det och välj exportera som TCX (ialla fall det som jag gör)
Åsa Cedervall
1984 • Göteborg
#6
12 februari 2017 kl 20:58
Gilla
Tack för hjälpen. Det funkade ju att göra så ja.
Hoppas problemet rättar till sig till passet jag planerar imorgon :)
Leonard Sandin
1970 • Farsta
#7
13 februari 2017 kl 05:58
Gilla
Funkar igen för mig - verkar ha varit ett tillfälligt problem...
1985 • Göteborg
#8
14 februari 2017 kl 11:45
Gilla
Nästan allt löser sig om man startar om appen och klockan.
1971 • Rasbo Uppsala
#9
16 februari 2017 kl 06:56
Gilla
Har samma problem men har inte testat igen de närmaste två dagarna.
Mikael S
1960 • Sundbyberg
#10
16 februari 2017 kl 20:01
1 Gilla
Fast den här gången var ju inte problemet (inte mitt, iallafall) överföringen från klockan via appen, utan att passet, när det väl landat hos Garmin, inte kom över hit, och då hjälper ju varken omstart av klockan eller appen.
Igår funkade det dock, så förhoppningsvis var det just a temporary glitch in the matrix.
Åsa Cedervall
1984 • Göteborg
#11
16 februari 2017 kl 22:06
Gilla
Det funkar igen för mig också :)
Tack för alla svar!
1971 • Rasbo Uppsala
#12
17 februari 2017 kl 07:06
Gilla
Nu har jag fått in alla pass även ett helt gäng av mina gamla pass har dykt upp som dubbletter men de är enkelt att plocka bort. Uppenbarligen så verkar det var problem någonstans :)
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.