Löpning Träning 29 inlägg 8881 visningar

Nike+ GPS Hittar ingen runda med tider

Mattias Bågenmark
1972 • Södertälje
#1
24 maj 2014 - 15:46 (Redigerad 24 maj 2014 - 15:49)
Gilla
Bild uppladdad av Mattias Bågenmark
Hej Undertecknad har följande klocka Nike+ Sportwatch GPS. http://www.cultofmac.com/95200/nike-sportwatch-gps-is-promising-but-suffers-from-teething-trouble-review/

Jag sprang ett lopp i veckan o idag (i solen . . .) när jag ansluter till Nike+ och ska titta på "instrumentbräda och aktivitet" där jag brukar se km-tider. Löparrundan brukar laddas upp på en karta. Senaste rundorna kan jag normalt också se. Nu kan jag endast se en karta och rundan markerad varje km med siffror. Men jag kan inte se några tider eller "klicka" vidare på bilden för närmare information. Till höger ser jag endast en gul rektangulär ruta. Klickar jag på aktivitet kommer endast Nike´s egna rubriker "Få hjälp - top faqs - shop" I övrigt har jag varit HELNÖJD med klockan. Men nu blir jag fundersam vad detta kan beror på?? Jag har avinstallerat och laddat upp NIke+ igen utan framgång.. Finns det någon förklaring?????
< < < 1 2 > > >
Raderad Medlem
1964 • Raderad Medlem
#2
24 maj 2014 kl 17:25
Gilla
Jag försökte ladda upp min runda idag utan att lyckas. De har nog problem med sajten, det har således inte med våra klockor att göra. :)

Mattias Bågenmark
1972 • Södertälje
#3
25 maj 2014 kl 15:36
Gilla
Hej och tack för snabbt svar. Tänkte inte att sajten kunde vara problem - hoppas att det är det som är problemet o att det inte ligger hos mig/dig... Jag försökte nyligen att logga in igen utan resultat. Förmodar att det inte fungerar med inloggning hos dig heller än...
Raderad Medlem
1964 • Raderad Medlem
#4
25 maj 2014 kl 18:02
Gilla
Hej igen :) Jag var hos morsan idag för jag trodde kanske det var min Mac som var problemet, men hon har PC och det funkade inte där heller. Vet inte vad de sysslar med på Nike men de löser väl problemet snart får vi hoppas. :)
1960 • Örebro
#5
26 maj 2014 kl 19:36 Redigerad 26 maj 2014 kl 19:37
Gilla
Måste tyvärr säga att dom inte verkar ha någon aning om problemet då jag kontaktat dom men tyvärr fått nedanstående svar och problemet är kvar.
Dock måste det vara hos dom som felet är då vi är flera som råkar ut fär samma sak och jag har försökt logga in på andra datorer och med andra konton men inget hjälper:

Svar från Nike:




Recently you requested personal assistance from Nike.com. Below is a summary of your request and our response.


Subject
Nikeplus.com - Dashboard and Activity

Discussion Thread
Response Via Email (Kacper) 26/05/2014 01.37 PM
Hi Michael,

"It's great to hear from a fellow user of the Nike+ SportWatch GPS. I understand that the running details of your Nike+ SportWatch are not displayed correctly in your Nike+ account. Allow me to get this sorted for you, so you can get back to monitoring your running performance!

Michael, I looked into your Nike+ account, and it seems that your running totals were not up-to-date. I have just refreshed your records and updated your Nike+ account. Please clear cache and cookies of your Internet browser by following the steps offered on this web site: http://bit.ly/1jD85EF. Then, please log back into your Nike+ account and check, if your running data are all correct. Please get back to me with the outcome of your situation and let me know, if you have any further queries!"

Robert Jakobsson
1952 • Nättraby
#6
26 maj 2014 kl 21:00
Gilla
Jag har också problem med Nike. Kan inte se varken nya eller gamla rundor. Börjar tröttna på detta.
Raderad Medlem
1964 • Raderad Medlem
#7
26 maj 2014 kl 23:19 Redigerad 27 maj 2014 kl 00:22
Gilla
Japp. Jag tog bort cookies och nu funkar det. De har designat om sajten. Nu kan vi springa igen. Tackar. :)

Update: hahaha jag skulle inte sagt något. Laddade upp från klockan och nu är det kaos igen. :(

Suck!

Update 2: Okej. Nu rensade jag cache samt cookies och gjorde en "Factory Reset" på klockan. Nu verkar det funka. Får väl hålla tummarna. :)

Update 3. Nä, den är "fucked". Den enda chansen är att ta bort cookies varje gång. Hoppas de fixar sajten snart annars får det blir Garmin istället.
1960 • Örebro
#8
27 maj 2014 kl 10:54
Gilla
Tyvärr verkar deras svar vara att sidan inte längre funkar med Explorer utan man måste köra den i Chrome.
Får väl byta klocka om man inte kan ha den webbläsare man vill utan måste ha Chrome

Se sista svaret jag fick nedan:

Hi Michael,

Thanks for your call today. As discussed please restart your computer and download Google Chrome again. You may need to disable your anti virus software for 5 mins to allow the download.

Once Chrome is installed please use it to view nikeplus.com. If there are still missing parts on the pages please let me know.

"Keep Running"

Jared
Nike+ Support
Raderad Medlem
1964 • Raderad Medlem
#9
27 maj 2014 kl 11:26
Gilla
Michael: Jag har kollat i samtliga webbläsare med samma resultat. Hopplöst.
1960 • Örebro
#10
27 maj 2014 kl 13:16 Redigerad 27 maj 2014 kl 13:57
Gilla
Jag fick installera Chrome och sedan starta om dator och sedan kunde jag köra i Chrome men jag kommer bara stt använder den till nikes hemsida. Jag kör både Chrome & Explorer parallellt.

Om deras hemsida bara ska funka i Chrome så kommer i alla fall inte jag att köpa någon mer Nike, Explorer är hur man än vrider och vänder på det den vanligaste webbläasare och det känns inte ok att behöva ha en extra webbläsare bara för deras hemsida. Då är det enklare att välja ett annan märke & klocka.

Synd då jag fram tills nu varit väldigt nöjd med den.
1961 • Göteborg
Administratör
#11
27 maj 2014 kl 14:41
Gilla
@Michael: "Explorer är hur man än vrider och vänder på det den vanligaste webbläasare [sic]". Njae, faktum är att Chrome har gått om Internet Explorer och nu har mer än dubbelt så många användare. Globalt är cirka 25% av webbläsarna IE , tittar man bara i Europa är andelen nere på 20% och både Firefox och Chrome är större. Men det är såklart ändå idiotiskt av Nike att utesluta IE-användare.

Källa: StatCounter.com

Global: http://gs.statcounter.com/#desktop-browser-ww-monthly-200807-201401

Europa: http://gs.statcounter.com/#desktop-browser-eu-monthly-200807-201401
1960 • Örebro
#12
27 maj 2014 kl 17:39 Redigerad 27 maj 2014 kl 17:45
Gilla
Vet inte vilka starcounter är eller hur trovärdiga dom är men jag vet att de flesta datorer, (som JAG tittat på i alla fall), säljs med Exploerer förinstallerat, och om det inte funkar där tror jag att många med mej väljer en annan klocka typ Garmin eller så.
Det känns som ett enkelt val.

Tråden handlar dock om varför inte Nikes sida funkar och vad man kan göra åt det och inte vilken webbläsare som är vanligast.
Jag kan ändra till:..... "en AV de vanligaste"..... om det är viktigt.

Jag postade ett svar på det från Nikes Support som ev. hjälp.
1960 • Örebro
#13
27 maj 2014 kl 19:09 Redigerad 27 maj 2014 kl 19:15
Gilla
Det här verkar vara sista möjligheten att få det att ev. funka med Explorer enligt deras support.
Jag fick det att funka med Chrome så jag kör den parallellt med Explorer men endast till Nikes sida.
Dock väljer jag ett annat märke/klocka som funkar i alla webbläsare nästa gång.

Se svar från deras support nedan:








"Recently you requested personal assistance from Nike.com. Below is a summary of your request and our response.


Subject
Nikeplus.com - Dashboard and Activity

Discussion Thread
Response Via Email (Jared) 27/05/2014 02.30 PM
Hi Michael,

The issue that you have mentioned is not specific to Nike. Many websites do not load correctly in Internet Explorer as that browser does not automatically update all the plug-ins needed to view sites. Google Chome does automatically update so it is easier to view the site with that browser. If you update Internet Explorer and your java and flash plug-ins you may be able to view the full site. If not, it's best to stick with Chrome for nikeplus.com.

"Keep Active"

Jared
Nike+ Support "
Raderad Medlem
1964 • Raderad Medlem
#14
27 maj 2014 kl 20:46
Gilla
"Skiten" funkar inte längre i Mac. Det går så när man ger utvecklare "fria händer"; häftig kod men helt oanvändbart. Toppen. :)
1960 • Örebro
#15
2 juni 2014 kl 10:58
Gilla
Bild uppladdad av Michael Emanuelsson
Tyvärr verkar Nike,(och därmed TomTom) inte heller vilja använda kilometer längre utan bara amerikanska Mile uppepå att deras sida inte går att använda i Internet Explorer.

Bifogar senaste svaret från Nikes Support, på frågan om varför alla rekord i kilometer fattas.
se nedan:


Response Via Email (Jared) 02/06/2014 10.09 AM
Hi Michael,

Thanks for supplying the screen shot. This is not an error, our site has been redesigned and you now only see a few personal records on your profile. I am unaware if the site will be changed to show personal records like it used to but I will submit feedback to our web developers to let them know that you would like to see this.

"Keep Running"

Jared
Nike+ Support
Customer By Email (Michael Emanuelsson) 31/05/2014 09.26 AM
Hello.
Here you got a pic of the window and you can se that no record or best run with kilometer is listed.

Best regards
Michael Emanuelsson
----- Original Message -----
Erik Högkvist
1989 • Karlstad
#16
3 juni 2014 kl 23:21
Gilla
Jag har samma problem. Har haft lite kontakt med Nikes support idag, men det de föreslår tycks inte hjälpa. Väldigt irriterande att de tror de vet vad som ska lösa problemet och så hjälper det ändå inte. Man tycker ju att Nike borde ha kunskap om hur man löser sådana här problem.
Erik Högkvist
1989 • Karlstad
#17
4 juni 2014 kl 00:37
Gilla
Fast nu hittade de lösningen! Om man ändrar språk (längst ner till vänster på sidan) till English > USA så fungerar det. I alla fall för mig... :)
Per Johansson
1964 • Motala
#18
4 juni 2014 kl 18:45
Gilla
Har haft samma problem och följt tråden med intresse, nu fungerar det även för mig. Tack!
Johansson
1977 • Göteborg
#19
4 juni 2014 kl 19:12
Gilla
Hade samma bekymmer och fick samma svar som er andra. Gjorde som de skrev och nu fungerar det igen och jag kan se min historik också :)
1960 • Örebro
#20
16 juli 2014 kl 21:31 Redigerad 16 juli 2014 kl 21:36
Gilla
Hej igen,
Jag har tyvärr upptäckt ett litet men möjligen förvillande fel/förväxling som kan göras och som bör förtydligas..
Det är inte TomTom´s sida som inte funkar utan Nike´s.
TomTom säljer klockan till Nike som har en sida som heter Nike+ och där problemet är,
TomTom har en egen klocka och en egen sida som heter MySport och där funkar nog allt som det ska.
klockorna är förvillande lika och det står TomTom på båda men det är olika klockor och framförallt olika webbsidor.

T.ex. nya TomTom Cardio är TomTom´s klocka och berörs INTE av problemet.

Rätt ska väl vara rätt så det är väl bäst att förtydliga detta.
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.