5 april 2013 kl 11:37
Redigerad 5 april 2013 kl 11:39
Ja, vi har faktiskt haft lite problem med en retur till Wiggle, vilket gjorde oss enormt irriterade under tiden det pågick, men så här i efterhand kan vi se att flera saker gick snett samtidigt, och eftersom det hela löste sig till sist så har vi ingen anledning att misstro Wiggle längre.
Utan att dra den långa versionen så returnerade min sambo en vara som inte passade henne, men inga pengar kom från Wiggle. De första två mailen hon skickade blev heller inte besvarade, och tiden gick. Efter ett par månader tröttnade jag och mailade själv till deras kundtjänst och förklarade ärendet i detalj, och då fick jag som svar att de aldrig fått min sambos mail, och att något hade gått fel i returhanteringen. Det krävdes flera mail med förklaringar fram och tillbaka, men från min sambos email kom inga mail fram, så jag fick sköta korrespondensen med dem. De löste allt åt oss, och min sambo blev mer än väl kompenserad, men det var inte utan en del frustration och beska kommentarer oss emellan om att aldrig mer använda Wiggle :)
Sensmoral: Alla företag kan få problem, det är hur de löser problemen som avgör om det är ett pålitligt företag. Det hade - så här i efterhand - varit snabbast och smidigast att helt enkelt ringa och reda ut det hela via telefon direkt, men det är inte alltid det känns så lockande att ta den konversationen på engelska. Jag har dock hört att de är väldigt tålmodiga och hjälpsamma, så det är säkert inget problem.
Vad Wiggle har för problem med att ta emot mail från vissa adresser vet jag inte, och tydligen inte de heller; de sökte igenom systemet efter min sambos mail utan resultat.
Det första tecknet på att ens mail inte kommer fram är att man inte ens får ett automatbekräftande från deras server. Får du inte det bör du försöka med en annan mailadress, eller som sagt telefon.
Får du bara kontakt med dem så löser de säkert allt åt dig!
Lycka till!
Förresten: Mailade du direkt till kundtjänst, eller använde du deras webbformulär? Om det var det senare så borde du ha fått svar redan...