Löpning Kläder, Skor & Prylar 15 inlägg 5314 visningar

Nån som har haft problem med Wiggle?

1973 • Göteborg
#1
5 april 2013 - 10:35
Gilla
Beställde lite cykelprylar och en jacka och lite annat smått och gott från Wiggle den 8 mars och gjorde en direktbetalning med mitt visakort.
Fick bekräftelse på ordern och allt men att det var någon vara, ett knäskydd, som inte fanns för omedelbar leverans.

Efter knappt två veckor kom knäskyddet men inget mer!
Gjorde en spårning på övriga paketet och såg att det hade anlänt till Malmö Toftanäs den 13 mars. Ringde posten och efterfrågade paketet men de kunde inte hitta det, det fanns inte registrerat som ankommet.

Kontaktade Parcelforce Worldwide som stog för transporten men de hänvisar bara till avsändaren, alltså Wiggle.

Har skickat flera e-mail till Wiggle och förklarat läget men de svarar inte ens på mina mail.

Igår kom ett litet paket med EN av sakerna jag beställde + att de hade balastat mitt konto med just den varan (som redan är betald i samband med att jag gjorde beställningen....!)

GAAAAAHHHHHHHHH!

Just nu skiter jag i paketet, jag har bett dem att sätta tillbaka pengarna på mitt konto, får väl köpa grejerna på hemmaplan istället.

Fortsättning följer....

Nån annan som har haft problem vid beställning av varor från Wiggle??
Johan F
1975 • Huskvarna
#2
5 april 2013 kl 10:38
Gilla
Har beställt många gånger från wiggle, aldrig några problem. Hur bra som helst. Tråkigt att det strulat för dig!
Mattias
1974 • Borås
#3
5 april 2013 kl 10:38
Gilla
Tråkigt att det krånglar. Jag har köpt skor vid ett flertal tillfällen och allt har levererats som det ska, så jag har inte haft anledning att kontakta dom.
1973 • Göteborg
#4
5 april 2013 kl 10:42
Gilla
Jag har ju bara hört gott om Wiggle så därför kändes det tryggt och säkert att beställa därifrån.

Det minsta man kan begära är väl ändå att de besvarar ens mail tycker jag... Och visar lite intresse av att försöka lösa problemet!
Suck!
Christian Eriksson
1968 • Lövestad
#5
5 april 2013 kl 11:37 Redigerad 5 april 2013 kl 11:39
Gilla
Ja, vi har faktiskt haft lite problem med en retur till Wiggle, vilket gjorde oss enormt irriterade under tiden det pågick, men så här i efterhand kan vi se att flera saker gick snett samtidigt, och eftersom det hela löste sig till sist så har vi ingen anledning att misstro Wiggle längre.

Utan att dra den långa versionen så returnerade min sambo en vara som inte passade henne, men inga pengar kom från Wiggle. De första två mailen hon skickade blev heller inte besvarade, och tiden gick. Efter ett par månader tröttnade jag och mailade själv till deras kundtjänst och förklarade ärendet i detalj, och då fick jag som svar att de aldrig fått min sambos mail, och att något hade gått fel i returhanteringen. Det krävdes flera mail med förklaringar fram och tillbaka, men från min sambos email kom inga mail fram, så jag fick sköta korrespondensen med dem. De löste allt åt oss, och min sambo blev mer än väl kompenserad, men det var inte utan en del frustration och beska kommentarer oss emellan om att aldrig mer använda Wiggle :)

Sensmoral: Alla företag kan få problem, det är hur de löser problemen som avgör om det är ett pålitligt företag. Det hade - så här i efterhand - varit snabbast och smidigast att helt enkelt ringa och reda ut det hela via telefon direkt, men det är inte alltid det känns så lockande att ta den konversationen på engelska. Jag har dock hört att de är väldigt tålmodiga och hjälpsamma, så det är säkert inget problem.

Vad Wiggle har för problem med att ta emot mail från vissa adresser vet jag inte, och tydligen inte de heller; de sökte igenom systemet efter min sambos mail utan resultat.
Det första tecknet på att ens mail inte kommer fram är att man inte ens får ett automatbekräftande från deras server. Får du inte det bör du försöka med en annan mailadress, eller som sagt telefon.

Får du bara kontakt med dem så löser de säkert allt åt dig!
Lycka till!

Förresten: Mailade du direkt till kundtjänst, eller använde du deras webbformulär? Om det var det senare så borde du ha fått svar redan...
JB
1977 • Vendelsö
#6
5 april 2013 kl 11:57
Gilla
Jag är nöjd med Wiggle. Både köpt och returnerat utan problem. Det första maielt man skickar till dem genererar ett autosvar. Har du inte fått det så har inte de heller fått ditt mail. Ganska lätt att kontrollera :).

Jag har haft produkt och frakt frågor med deras kundtjänst och får alltid svar inom 24tim (oftast snabbare).

/Jonas
JB
1977 • Vendelsö
#7
5 april 2013 kl 11:57
Gilla
Följande är kopierat från deras sida:
Have wiggle received my email?
When you first email sales@wiggle.co.uk you will receive an automated reply with our current lead time for replying to emails.

If you do not receive this message it means that we have not received the email correctly and this is probably because your email has been blocked by our spam filter.

1968 • Kapp
#8
5 april 2013 kl 12:33 Redigerad 5 april 2013 kl 12:34
Gilla
Hej!
Har haft stora problem med posten i norge med leveranser från utlandet och spec Wiggle,men all mail kontakt med wiggle har fungerat och dom har varit väldigt hjälpsamma med transport problem och kompensation till mig,är väldigt nöjd med hur det löst försvunna och försenade leveranser.
Christian Andersson
1984 • Linköping
#9
5 april 2013 kl 12:56
Gilla
Jag har beställt mycket från wiggle och det mesta har gått smärtfritt, alltifrån frakter, returer och svar på mail. De skickade fel vara en gång och som kompensation så fick jag en rabattkod att använda i framtiden.
1983 • Halmstad
#10
5 april 2013 kl 13:11
Gilla
Transportbranschen står inte direkt högt i kurs hos mig oavsett om det har varit privat eller i yrket. Wiggle har alltid fått iväg grejerna rätt och fort på mina beställningar, men har det sen uppstått problem så har de inte heller så lätt att leta reda på var det tagit vägen. Jag vet av erfarenhet i jobbet att det är rätt ofta transportbolagen inte heller vet var godset är.

1970 • Sala
#11
5 april 2013 kl 13:47
Gilla
Jag har beställt många gånger från Wiggle, det brukar fungera hur bra som helst. En gång blev det fel när deras websida hävdade att en vara inte fanns trots att den gjorde det. Packaren la i varan trots att jag fått besked att den inte skulle komma. I det läget beställde jag en likadan från en annan sida och stod sen alltså med två. Jag skrev och förklarade detta för Wiggle som betalade min returfrakt och satte in pengarna på mitt konto.

Jag är helt enkelt helnöjd med dem, men det är ju ett gigantiskt företag så även de kan rimligtvis få problem, synd att du råkade ut. Ett tips är ju att ringa om du pratar engelska. Det gjorde jag en vända, gick bra.
1973 • Göteborg
#12
5 april 2013 kl 16:30
Gilla
Något automatiskt svarsmail har jag inte fått!

Har skickat om mejlet från min mans mejladress, men det har inte kommit något automatiskt svar ännu. :/

Jag använder Yahoo och min man spray. Får väl väta och se.
Annars får det bli från jobbmejlen nästa gång...

Hoppas verkligen att deras kundservice är bra, det är ju inte lätt att svara på mejl man inte har fått ;-)
Vespadrulle
1968 • Bromma
#13
5 april 2013 kl 17:25
Gilla
Personligen har jag blivit Wiggleberoende efter alla köp som varit billiga, enkla, problemfria och snabba.
1961 • Göteborg
Administratör
#14
5 april 2013 kl 17:33
Gilla
Samma här, är platinakund sedan ett par år... Aldrig haft minsta problem. Har fått en felleverans en gång. Ett(!) mail löste det hela. Jag fick behålla den felaktiga varan (en t-shirt) och hade rätt vara (ett par tights) hemma på ett par dagar. Top notch!
T Springsson
1970 • Skotrampa
#15
5 april 2013 kl 19:57
Gilla
Wiggle är dom jag beställt mest ifrån och det har funkat bra för mig också.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.