Löpning Kläder, Skor & Prylar 9 inlägg 817 visningar

Dagens Ros till W-R-T.

Jonas Wohnerow
1968 • Lerum
#1
4 november 2009 - 08:10
Gilla
Vill bara ge dagens ros till W-R-T och killen som jobbade där igår. 3/11-09
Jag köpte mig ett par Pearl Izumi Syncro Infinity i somras och nu efter ca 35 mil så var innertyget på vänster häl trasigt.
Jag knallade till butiken, han kikade på skon och hämtade ett nytt par.
Ingen diskusion inget snack, bara ett par nya skor. Tänk om alla butiker behandlade kunder på samma sätt.

Nu har du fått en återkommande kund!
Charlotta Sahlström
1972 • Täby
#2
4 november 2009 kl 09:21
Gilla
Jonas visst är det roligt när det händer! Jag har varit med om exakt samma sak men på Runners Store i Stockholm. Inget ifrågasättande, ingen diskussion utan bara jättevänligt bemötande och nya skor tillgodo! Man vet knappt vad man ska säga eller hur man skall bete sig av tacksamhet...
Men som sagt, de får ju en återkommande kund och ett mer än gott rykte;-)
Ronnie Ripgården
1970 • Kungsbacka
#3
4 november 2009 kl 22:29
Gilla
Härligt att höra att det finns butiker som värnar om sina kunder.

Jag har varit in med Mizunoskor till Löplabbet i Gbg. som efter 15 mils löpning hade utslitna sulor under framfoten. Har ett neutralt steg och är förhållandevis lätt, så detta var inga orsaker till de snabbt slitna skorna. Jag blev kraftigt ifrågasatt hurvida mina mil stämde och jag kände mig verkligen som en gnällig och besvärlig kund. Fick efter mycket om och men betala dyrt för slitaget för att få hela nya skor.

Kommer inte att köpa skor därifrån igen och jag rekommenderar inte heller kompisar att göra det. Jag har tidigare köpt 10 par därifrån, men nu är det sluthandlat där för min del.
1970 • västerås
#4
5 november 2009 kl 00:45
Gilla
samma sak hände på löplabbet i sthlm, jag är inte så ofta i sthlm så därför ringde jag och berättade att mina nyinköpta skor hade släppt i sömmen precis där foten viker sig. De kunde inte lova nåt och sa att jag fick komma in med dem så skulle nog allt ordna sig. Döm om min förvåning, när jag tills slut kunde ta mig dit, så skulle jag få lov att betala en förslitningsavgift på 15% av skonsvärde. Men hallå i kontakten med dom både via telefon och mail så sa de ingenting om någon sådan avgift, som tur va stod jag på mig och när till slut butikschefen dubbel kollat mailen så fick jag full ersättning eller det vill säga ett tillgodkvitto som jag inte har någon större lust att utnyttja där. Hoppas hitta en anna löplabbsbutik att lösa in tillgodokvittot på, vi får se hur de går med det...summa summarum de borde ju fatta att man som kund inte har någon större lust att återkomma till en butik där de inte kan vara lite kundmedvetna, aldrig mer LÖPLABBET i sthlm(kungsg)
1974 • Göteborg
#5
5 november 2009 kl 13:26
Gilla
Jag skickade en fråga till Löplabbet angående detta, och fick svaret:

Du har reklamationsrätt på skorna hos oss precis på samma sätt som Du har hos andra försäljare. Går skon sönder och vi bedömmer att det är en fabrikationsfel på den får Du självklart en ny vara för motsvarande belopp. Däremot brukar vi dra slitageavdrag av ifall skorna är använda ett tag (grundregel är 25% avdrag per halvår - alltså skorna är värda 0 efter 2 år, men det beror lite på hur mycket man använder skorna (de håller ungefär 180 mil)).
Charlotta Sahlström
1972 • Täby
#6
5 november 2009 kl 16:12
Gilla
Inget slitageavdrag för min del hos Runners Store! Så proffsigt och framför allt vänligt bemötande gör att man kommer bli lojal kund där för alltid.
Löplabbet har jag alltså tyvärr aldrig haft anledning att besöka mer än lite fönstershopping:-)
Kul dock att höra lite (ärliga) erfarenheter av bemötande i andra affärer vilka affärer och kedjor det än är.
OT: Jag jobbar INTE på Runners Store. Bara så nöjd kund!
1970 • Källby
#7
6 november 2009 kl 16:16
Gilla
Löplabbet var först och störst förr i tiden... Jag kommer ihåg deras första butik på en bakgård vid Skanstull. På den tiden var den butiken och Running Center i Ropsten de enda riktigt proffsiga löparbutikerna. Men tiden har gått och nya proffsiga butiker har dykt upp och så att säga sprungit ifrån Löplabbet. Kanske kan de lära sig något av diskussioner i trådar som denna. Själv har jag slutat vara kund hos Löplabbet och håller med föregående talare att R S är mycket bättre och man blir alltid trevligt bemött...
1971 • Nykvarn
#8
6 november 2009 kl 16:49
Gilla
Instämmer med Charlotta! Varje gång jag har besökt Löplabbet har jag möts av lite sämre kundbemötande, lite mindre servicemindedness, lite mindre intresse av att besvara mina frågor och hjälpa mig om jag jämför med de gånger jag besökt Runners Store i Stockholm där jag alltid upplever personalen som otroligt hjälpsam, kunnig och serviceminded!

Liksom Charlotta är jag enbart kund hos RS
Henning Looström
1973 • Lund
#9
6 november 2009 kl 23:30
Gilla
När mina nya Asics gick sönder i vintras (hål till snörning revs upp) knallade jag in på löplabbet i Helsingborg laddad för strid... Helt i onödan. Killen undrade bara om jag ville ha ersättningsskorna i samma färg. Inget tjafs, inga fulavgifter, bara god service. Får hoppas att den nyöppnade butiken i Lund är lika bra!
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.