Löpning Övrigt 20 inlägg 8334 visningar

Anslut till Garmin Connect funkar ej

Jörgen Johansson
1959 • Mölndal
#1
9 augusti 2017 - 23:01
Gilla
Någon som har haft problem med att få till överföringen av nytt pass från Garmin Connect till Jogg.se under augusti. Min slutade fungera 1/8. Har testat att ta bort anslutning och upprätta en ny men det vill inte komma igång igen :-(
Monica Carlsson
1971 • Partille
#2
10 augusti 2017 kl 07:50
Gilla
Klen hjälp för dig, men kan bara säga att för mig har det funkat hela augusti, senast igår.
1972 • Kungsholmen
#3
10 augusti 2017 kl 08:14
Gilla
Min slutade när jag installerade en app på klockan. En race predictor. När jag tog bort den så funkade den igen.
Jörgen Johansson
1959 • Mölndal
#4
10 augusti 2017 kl 10:44
Gilla
Jag har testat att hitta garmin connect filer i Jogg från windows/chrome, ipad/safari ovh iphone/safari ingen plattform funkar, verkar ha med Jogg eller Garmin connect att göra. Samma resultat i Svettig appen :-(
Monica Carlsson
1971 • Partille
#5
10 augusti 2017 kl 13:05
Gilla
Jag kör uppladdning via wifi till GC från min FR620, sen från GC till Jogg i Mozilla Firefox. Samma filer går även in från GC till Funbeat.
Ulf Eliasson
1984 • Göteborg
#6
10 augusti 2017 kl 17:16
Gilla
Min slutade fungera men jag antog att det var för att jag började köra med Stryd som lägger till extra datafält.

Kan du exportera fit filerna från garmin connect och lägga in på jogg.se manuellt? För mig säger den att filerna inte är korrekta när jag gör det.
1984 • Leksand
#7
26 oktober 2017 kl 08:25
Gilla
Har det löst sig för er som har problem? Min anslutning mellan garmin connect och svettig började strejka förra veckan och jag får inte över några pass alls sen dess.
Någon som kommit på problemet?
1974 • ÖREBRO
#8
26 oktober 2017 kl 09:13
Gilla
Fungerar inte.
Greger Holmström
1977 • Nygård
#9
26 oktober 2017 kl 09:19
1 Gilla
Enligt jogg.se så vet de om problemet och jobbar på det.
Så vi får ha tålamod och föra in via dator tills det är löst.
Maria Idberg
1972 • Kalmar
#10
26 oktober 2017 kl 09:28
Gilla
Har samma problem sedan drygt en vecka tillbaka :(
Håkan Olsson
1965 • Blentarp
#11
8 november 2017 kl 12:35
Gilla
Funkar inte om man har Stryd aktiverat i filen.
Ulf Eliasson
1984 • Göteborg
#12
8 november 2017 kl 20:37
Gilla
Samma här fortfarande, importen verkar inte klara av när det är extra fält med i importen, varken direkt eller via fit fil.
1992 • Helsingborg
#13
8 november 2017 kl 20:41
Gilla
Jag hade problem rätt nyligen men det löste sig genom att både uppdatera klockan och appen.
Anki Lundin
1969 • Västerfärnebo
#14
9 november 2017 kl 21:17
Gilla
Köpte ny Garmin klocka i veckan, det går inte att para ihop den med Connect appen i mobilen...ihopparningsfel!
Fungerar inte hur jag än försöker, connect appen hittar klockan men går inte att para ihop dem??
Har aldrig haft problem tidigare...
stefan malm
1977 • Skellefteå
#15
9 november 2017 kl 23:57
Gilla
Jag fick precis samma bekymmer med min 630 för några veckor sedan. Jag provade installera om appen men det hjälpte inte och eftersom blåtand fungerade i övrigt utgick jag från att problemen låg i appen. Jag laddade ner en äldre version från internet (sök på garmin connect apk) och då fungerade allt igen. Viktigt att man stänger av automatisk uppdatering på den appen om man gör så bara.
Nu har det nyligen släppts en ny uppdatering av appen och nu fungerar den senaste versionen för mig men det verkar vara många som fortfarande har problem
1989 • Alingsås
#16
10 november 2017 kl 08:02
Gilla
#14 Anki - Jag fick också problem i förra veckan tror jag det var, hade uppdaterat allt (ALLT: connect, telefon och klocka) precis och plötsligt ville den inte connecta till telefonen. Klockan FANNS, men kunde inte connecta. Startade om app och klocka, re-connectade osv, inget funkade, tills jag startade om telefonen. Sen funkade det att connecta igen, funkar än idag ;) Väldigt mystiskt. Lycka till. (kass när tekniken inte funkar)
Jörgen Johansson
1959 • Mölndal
#17
10 november 2017 kl 15:27
Gilla
Prövat det mesta som skrivits i olika trådar här på Jogg utan framgång. Kör via filöverföring TCX istället. Trist när tekniken inte hänger ihop. Man vänjer sig fort när den är smidig och har lite tålamod när det slutar att funka :-(
Thomas Abrahamsson
1988 • Stenungsund
#18
10 november 2017 kl 15:53
Gilla
Bild uppladdad av Thomas Abrahamsson
Anki har du provat att starta om? Det hjälpte pappa.

Nr 2, när du försöker ansluta klockan via Garmin, gör du det i appen? Såg att sambon försökte genom bluetooth inställningar och det funkar inte. Utan devices - add devices (lägg till den på nytt)
Anki Lundin
1969 • Västerfärnebo
#19
11 november 2017 kl 00:22
Gilla
Stort tack för tipsen!
Startade om telefonen och allt fungerar igen??
Anki Lundin
1969 • Västerfärnebo
#20
11 november 2017 kl 00:28
1 Gilla
?? blev det, men gjorde och ska vara glada smileys!! Så mycket strul..som kunde lösas så enkelt. Toppen med detta forum!
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.