27 maj 2015 kl 14:44
Till mig sa dom först att det inte var något känt fel och jag fick byta till en ny. När jag påvisade samma fel (och skrev ett argt email :)) svarade dom så här (snällt att dom tycker synd om mig):
"
Tack för ditt mejl.
Tycker jättesynd om dig och beklagar verkligen att det är samma fel igen.
Våra tekniker är medvetna om att något är fel, det är noterat, och vi kommer åtgärda detta med en uppdatering.
Så länge undrar jag ifall du har testat att formatera din klocka?
Detta måste du göra genom en dator med Windows operativsystem. T.ex Windows 8, 7, Vista och XP.
Du ansluter din Fenix 3 till din dator och går till "den här datorn" eller "datorn". Där kommer du se din enhet om den är ansluten och hittad av datorn. Du ska då högerklicka på den och i menyn som dyker upp så ska du välja formatera. När den är klar med formateringen så drar du ur sladden och startar din klocka.
Efter du har gjort detta så ska du låta den ligga vid ett fönster eller utomhus i tjugo minuter. Glöm inte att uppdatera den till senaste mjukvaran efter du gjort detta.
Detta gör du genom Garmin Express. Du kan ladda ner den senaste av Garmin Express från länken här under.
http://download.garmin.com/omt/express/GarminExpress.exe - För Windows
http://download.garmin.com/omt/express/B/GarminExpressInstaller.dmg - För Mac
Observera att en formatering tar bort all data från din klocka, vilket gör att du förlorar sånt som du inte har synkroniserat. Därför rekommenderar jag dig att ju synkroniserar den med datorn innan du gör detta.
Har du fler frågor får du gärna svara på det här mailet eller kontakta oss på 0774 – 45 20 20. Vi har öppet alla vardagar, 09.00 – 17.00
Med vänlig hälsning
"