25 november 2016 kl 21:15
Måste få dela med mig av ett klagomål på Garmin och dess pulsmätare, och kundtjänst.
Jag har fått problemet att efter 7-10 km löpning så slutar pulsmätaren (Forerunner 210) att fungerar och ger låga och helt oregelbundna pulsvärden. Detta trots att pulsbandet tvättats enligt alla konstens regler, mjukvara uppdaterad etc etc
När man kontaktar service får man alla möjliga förslag, i en oändlig mailväxling;
Det är nog fel på jogg.se (som jag använde för att visa på problemet)
Du har nog så låg puls då (????)
Uppdatera mjukvaran (gjort sedan länge)
Byt batteri (gjort)
osv.
För att avslutas med att det nog bara är fel på pulsbandet, men jag har ändå ingen garanti kvar så, Hej då!
Då blir man ganska trött. Speciellt då en enkel googling visar att det verkar vara ett ganska vanligt fel.
http://www.runworks.com/2014/06/garmin-soft-strap-heart-rate-monitor-failures/Är jag ensam om att ha haft detta problemet?