5 liter mjölk

Så, nu har vi äntligen fått lite värme i luften. Det betyder en massa bra saker som d-vitamin, slippa vinterkläder och att få springa i kortbyxor. April månad bjöd på 3 tävlingar för min del. Det finns en massa kort från dem och jag mår illa när jag ser de foton som är tagna på mig. Vem är sälen som springer där? Oj, det är visst jag. Jag har tydligen gått upp ett gäng kilo för mkt de senaste månaderna och jag har knappt märkt det, eller i varje fall totalt ignorerat det. Nu när vår- och sommarkläderna ska plockas fram så passar inget. Dumt! Därför, efter ha gnällt och haft mig i ett par dagar så har jag tagit mig i kragen och bestämt mig för att försöka köra en low carb variant här i maj och se hur mkt jag kan droppa. Note to self: Börja inte med socker och kolhydratsdetox när du har pms. MYCKET dålig kombo, jag lovar! Nu har jag iaf krigat mig igenom de 2 första dagarna och so far har jag hållit mig på banan. Jag har gjort det här förr och jag vet att det funkar. Det gäller bara att överleva första veckan så är jag med i gamet. Den gången jag gick ner mest var när jag skulle gå ner mina gravidkilon efter Axel, innan jag skulle dra till Korea. 11 kg droppade jag på några månader. Nu är det bara 5 som ska bort men helst på kortare tid, innan 3.e juni då vi springer mara. Tror inte jag kommer hinna alla 5, men hälften vore najs och jag skulle vara en bit påväg. Ja, jag vet att inte vikten är allt, men jag tror att jag springer lite snabbare om jag inte behövde släpa omkring på 5 onödiga mjölkpaket. Strl 24 jeansen ligger och väntar på att bli använda igen och fram tills dess så får jag pinas med att springa utan kolhydratbränsle.

#semestersälen

1 kommentarer till inlägget

1975 • stockholm
#1
6 maj 2017 - 06:48
Huh, jag skulle inte klara att träna utan kolhydrater. Jag dör.
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.