Långpass och veckosummering.

Igår körde jag på ett ganska långt långpass på 24km. Det kändes att det var en aning för långt för min form just nu men jag fick öva på trötta muskler och lite energi maximalt så det var ju plus.
Hade inte med mig varken vatten eller snacks så efter 17-18 km började det vara lite tungt men i det stora hela gick det riktigt bra. Hade en snittpuls på 154 och medelfart på 6:25 så jag är helt klart nöjd.
Pulsen går ner och medhastigheten upp, det är precis så jag vill ha det.
Jag har medvetet kört lågpuls nu i ca en månad och det verkar som det ger ok resultat. Jag kan inte med säkerhet säga att jag inte hade fått samma utvekling på att köra på som vanligt med hyffsat snabba pass men det känns som jag är mer eller mindre återställd varje dag så det blir enklare att komma ut igen. Detta medför ju att jag får in fler pass som gör att jag blir bättre.
Jag ska fortsätta på inslagen väg men lägga in ett snabbpass i veckan i form av intervall eller snabbdistans. Planen är att lägga det dagen före vilodagen så kommer det knappt märkas rent återhämtningsmässigt.


Veckosummering:


Löpning: 67km 7:06h
Cykling: 0km
Simning: 0 km ( Försökte simma i Dalsjön hemma men fick andnöd av kylan så det blev ca 25m bara :)
Övrigt: 20 min styrka + Promenader fram och tillbaka på Lisseberg i 7h



Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.