Vilodagar i sikte

I eftermiddag åker jag på konferens med jobbet. Jag har med mig träningskläder, ifall det skulle visa sig att hotellgymmet är bra men det är inget jag räknar med eller försöker knöa in i schemat. Tidigare tjänsteresor har jag alltid haft med mig löparskorna men när jag träffade sjukgymnasten i förra veckan bestämde jag mig för att göra ett ordentligt uppehåll och köra rehab för låret innan jag gör ett nytt försök igen. 

Men, det gör inget. Jag går runt med en ständig trötthet i överkroppen. Först alla chins på PT-passet i fredags. Träningsvärken i rygg och biceps höll i sig över lördagen och på söndagen la jag på marklyft och good mornings som ökade tröttheten i ryggen. Det blev något bättre efter Hot Mojon i måndags men så körde jag ett morgonpass hemma på tisdagen med press och rodd för att senare på kvällen gå loss på chinstången hemma och köra 5×5 negativa pullups och 25 chins i block om 1,2 och 3.

Jag måste nog se över mitt träningsschema lite. Att ha träningsvärk är väl i sig inget problem men jag måste hinna återhämta mig innan jag ger mig på samma muskler igen. Ett hemmagym har sina för- och nackdelar. Närheten är nog i mitt fall både och. Det är svårt att låta bli att köra lite, när grejerna ändå ligger där.


Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.