Löpning Om jogg.se 232 inlägg 28604 visningar

Synkning jogg.se mot Garmin Connect

Fredrik Dahlberg
1973 • Saltsjö-Boo
#1
5 september 2017 - 08:11
1 Gilla
Hej! Någon mer som har problem att läsa in pass från Garmin Connect till jogg.se? Jag hade problem i fredags och även idag (tisdag) syns inte mitt senaste pass på jogg.se trots att det ligger uppladdat på Garmin Connect.
< < < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > > >
Otto Bergman
1976 • Mölndal
10 augusti 2018 kl 06:16
Gilla
Nej, det har alltid fungerat innan från appen.
1986 • Karlstad
11 augusti 2018 kl 20:28
1 Gilla
Lustigt, jag har aldrig haft problem med synk mellan GC och jogg.

All kudos till er Niklas som driver jogg. Snart varit medlem i 10 år och tycker sajten är jättetrevlig.
Har en jogg t-shirt som ni delade ut på göteborgsvarvet 2013
Johnny Kinnunen
1963 • Göteborg
5 september 2018 kl 15:20 Redigerad 5 september 2018 kl 15:20
Gilla
Hej
Jag har ett konstigt "problem" med sync från Connect.
Alla pass dyker upp förutom LÖPNING. :-(

Finns det nån lösning på detta eller bara att gilla läget och gå omvägen via fil-import?

Jan Nilsson
1967 • Boden
5 september 2018 kl 16:14
1 Gilla
#163 Har du något IQ datafält på löpprofilen?
Så fort jag lägger till ett sådant på någon av profilerna så slutar importen till jogg att fungera och då importerar jag via Strava för dit fungerar det.
1970 • Degerfors
19 september 2018 kl 08:19
Gilla
Har samma problem som #149 och #154.
Passen från min Edge 520 Plus ramlar in på Garmin Connect snyggt och prydligt, men inte till jogg. Inga problem med passen från min 920XT. Får in passen från 520 via Strava, men där kommer ju inte puls med t.ex.
Bengt Wahlström
1967 • Skogås
25 september 2018 kl 14:50
Gilla
Mitt senaste pass från ny Edge 520 plus kom ej över imorse. Nån mer som har problem nu?
1980 • Karlstad
26 oktober 2018 kl 15:03
Gilla
Överföringen från connect har inte fungerat de 2-3 senaste dagarna för mig...
1968 • Falkenberg
26 oktober 2018 kl 18:38
Gilla
Funkar inte för mig heller sedan 3 dagar nu. Inte ändrat några inställningar eller gjort några förändringar. ??
Monica Carlsson
1971 • Partille
26 oktober 2018 kl 18:55
Gilla
#5-6-7: https://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=51331
Jag fick problem när jag la till en IQ-app som datafält.
Gabriel Enning
1980 • Lidingö
27 oktober 2018 kl 13:53
Gilla
Funkar inte för mig heller.
1974 • Arvika
27 oktober 2018 kl 15:05
Gilla
Samma här...
Annica Kaufeldt
1973 • Stockaryd
27 oktober 2018 kl 15:55
Gilla
Har ni någon IQ-app eller liknande? För jag synkade alldeles nyss, och det fungerade utmärkt och har gjort rätt länge nu, så det verkar inte vara ett generellt och allmänt fel som drabbar alla. Men nått gemensamt måste ni ju ha? Klockmodell? Uppdateringsversion?
Monica Carlsson
1971 • Partille
27 oktober 2018 kl 18:00
Gilla
#172:
Garmin FR735 XT, v 9.40.
Men jag fick ju svar från jogg.se att det var IQ-appen som gör att det spökar.
1980 • Karlstad
27 oktober 2018 kl 20:16
Gilla
Fenix 5. Ingen iq-grej vad jag vet. Senaste uppdateringen som kom per auto, men inte så nyss...
1980 • Karlstad
30 oktober 2018 kl 09:28
Gilla
Ingen annan som har problem?
Annica Kaufeldt
1973 • Stockaryd
30 oktober 2018 kl 11:07
Gilla
Johannes, har du lagt till ett eget datafält eller något sådant i klockan som kanske stör synkningen? Egen träningsform?


Jag kör inte Fenix så jag vet inte riktigt vad den gör, kan eller skickar jämfört med min 920xt.
1974 • Arvika
30 oktober 2018 kl 12:07
Gilla
Jag har fortfarande problem också, men har mailat supporten. De arbetar på det.
1980 • Karlstad
31 oktober 2018 kl 18:25
Gilla
Annica: Inget nytt alla. Ingen app, inga fält, ingen uppdatering....
Bara slutat funka.
Annica Kaufeldt
1973 • Stockaryd
31 oktober 2018 kl 19:42
Gilla
Mysko, då är det ju i alla fall inte IQ-appen som spökade.

Jag är nästan säker på att det inte är något vi som användare kan göra något åt, utan det hänger på de som driver Jogg att fixa det. Har du mailar supporten, så de vet att det strular? Tänker att de kanske inte hinner läsa forumet?
1974 • Arvika
31 oktober 2018 kl 20:30
1 Gilla
Jag har samma problem och har, som jag skrev i inlägg 177, mailat. Har heller inte ändrat nåt eller laddat ned nåt. De har svarat att de ska försöka lösa det så fort de kan.
< < < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.