Löpning Kläder, Skor & Prylar 5 inlägg 637 visningar

Kan inte synkronisera via Polar Flow-appen

Tomas Ericsson
1965 • Luleå
#1
2 september 2020 - 12:59
Gilla 
Sen ett par veckor tillbaks kan jag inte synkronisera min Vantage M via mobilen. Jag har ominstallerat appen men det hjälper inte. Klockan hittar ingen ihop-parad enhet, men den finns tillgänglig i appen bland enheter när man slår igång bluetooth. Det som i övrigt skiljer sig från det normala är att jag inte får meddelandet "Tryck på tillbaka-knappen för att synkronisera", som brukar dyka upp efter att man på appens begäran låtit den aktivera bluetooth. Har inte fått något svar ännu från Polars support, så jag passar på att kolla om det är andra som har samma problem. Det går bra att synka via datorn med USB-kabeln, men alltså inte via appen.
Simon Sköld
1983 • Västerås
#2
2 september 2020 - 14:55 Redigerad 2 september 2020 - 14:55
1 Gilla 
Funkar bra för mig.
1954 • Falun
#3
2 september 2020 - 15:27 Redigerad 2 september 2020 - 15:28
1 Gilla 
I appen och nästan längst ner i menyn hittar du Enheter. Där ser du dina enheter och ser vilken som är aktiv enhet.
Tomas Ericsson
1965 • Luleå
#4
2 september 2020 - 17:00
Gilla 
Tack! Ska kolla efter nästa pass, håller precis på och synkar via datorn nu.
Tomas Ericsson
1965 • Luleå
#5
2 september 2020 - 17:12
Gilla 
Ah! Den var inte markerad som aktiv. Varför det kan man ju undra, jag har inte varit i den menyn och pillat. Det måste ha varit så även innan jag ominstallerade den i så fall. Tidigare när jag kollade i menyn så insåg jag inte att det fanns fler alternativ längre ner, nu skrollade jag med fingret och då hittade jag dit. 👍
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.