21 januari 2009 kl 08:33
som jag skrev tidigare så har jag fått min 405:a utbytt. den dog med jämna mellanrum. kanske ska tillägga att jag fick tillbaka samma klocka i oförändrat skick och blev då lite småsur eftersom jag visste att det var fel på den och hade poängterat detta i mitt reklamationsbrev. provade iaf att springa med den och den dog efter en liten stund...
ringde därför och ifrågasatte hur de hade testat klockan. de "hade haft den legat på bänken" fick jag som svar. jag sa att den funkade på bänken hos mig oxå, det var när jag använde den som den dog efter oftast ca 40 min.
de sa att jag skulle skicka den igen och att jag genast skulle få en ny klocka. jag skulle märka kuvertet med "brådskande" och hänvisa till telefonsamtalet.
mycket riktigt, fick en ny klocka ett par dagar efter att jag skickat in den felaktiga.
det var bara den allra första kontakten jag hade med outdoorexperten. sen skickade jag klockan till ett helt annat ställe och det var oxå dem jag hade telefonkontakt med sen. jag tror att det är ett service och garantihanteringsställe för Garmin oavsett var i Sverige man har handlat varan, men det är bara vad jag tror. Outdoorexperten sa att jag kunde skicka klockan till dem om jag ville, så skulle de vidarebefordra den, men att det skulle gå snabbare att skicka direkt (men Outdoorexperten skulle stå för porto)
I alla fall så kände jag mig väldigt nöjd med att ha handlat i Sverige just när det blev lite strul. Jag tror inte att servicepersonalen i tex England hade provkört klockan annorlunda utan det hade nog blivit samma visa där och för just mig så kändes det mycket enklare att hålla mig inom Sverige.