28 februari 2009 kl 11:30
När jag köpte mitt senaste par skor gjorde jag en lite annorlunda grej. Jag tänkte att jag skulle ha ett par Asics 2140 och provade först ut skorna i en vanlig sportaffär i Helsingborg när jag var i butiken i annat ärende. När jag visste storleken slog det mig att det är korkat att inte stöda den lokala riktiga löpbutiken. Knallade alltså iväg till Löplabbet, sade vilken storlek jag ville ha, tog en sväng på löpbandet mer för att möjligheten fanns än för att jag behövde det. Betalade 5kr mer än jag hade behövt i sportaffären och gick dessutom miste om den bonus mitt köp hade genererat där (någon tia kanske).
Lite bakvänt mot den allt vanligare metoden att kolla storlek i affär och sedan köpa billigt på nätet.
Fan, det är så präktigt att jag nästan vill kräkas när jag läser det men det är inte poängen! Jag skriver inte det här för att visa vilken fantastiskt rättskaffens kille jag är utan för att när mina skor sedan gick sönder efter 9 mil och jag gick tillbaka till Löplabbet kunde jag skörda frukten av att inte ha handlat på andra sidan jorden.
Killen som tog emot min reklamation frågade inte om jag hade misshandlat skon, han frågade inte hur långt jag hade sprungit i dem, han ifrågasatte överhuvudtaget ingenting utan undrade bara om jag ville ha ett par svarta skor den här gången också.
En snyggt hanterad reklamation helt enkelt. Hatten av!