19 september 2019 kl 10:42
Har nu fått svar från supporten...
En fråga till er experter. Används verkligen Garmin express längre? Trodde allt synkades via min Garmin connect?
Vad tror ni, kan detta hjälpa? Har sett nått om att GPS + GLONASS inte alls skulle vara bra?
(Ursäkta trådkapning men ni verkar så kunniga i ämnet att jag passar på)
*******************
Jag kan se att ni redan felsökt en hel del i den förra konversationen men jag vill även att du provar nedanstående för att felsöka din klocka.
-Koppla klockan till Garmin express på din dator för att se om de eventuellt finns några programuppdateringar tillgängliga.
Installera Garmin Express
När du laddat ner programmet till din dator, följer du dessa steg:
1. Anslut din Garmin-enhet till datorn med USB-datakabeln som följde med din enhet.
2. Öppna Garmin Express
3. När en ny enhet är ansluten, ska ett meddelande komma upp om att du ska lägga till en enhet, kommer inte det meddelandet upp, tryck på Lägg till enhet
4. När Express känner igen din anslutna enhet, klicka på Lägg till enhet i rutan på skärmen, skriv in din mejladress som du vill att din enhet ska vara registrerad för
o Om du redan har ett existerande Garmin-konto, rekommenderar vi att du använder samma mejladress som du skapade det kontot med så att enheten visas i listan över registrerade produkter, klicka på Nästa
5. Skriv ett namn på enheten, om önskas
6. Klicka på Nästa
7. Klicka Ja eller Nej för att godkänna eller inte gällande anonym datainsamling, om du blir ombedd
8. När du kommer in på din enhet i Express kommer det stå att det finns tillgängliga uppdateringar
9. Tryck på uppdatera
Prova att byta dina GPS inställningar så att dom står på GPS + GLONASS istället för endast GPS.
Enabling Secondary Satellite Constellations
Du kan även göra en fabriksåterställning utav klockan då även GPS mottagaren kommer att nollställas. Ha även med dig att all data kommer att försvinna ifrån enheten.
-Stäng av klockan med light knappen.
-Håll ned back/lap knappen.
-Tryck på light knappen i 2 sekunder.
-Släpp back/lap knappen när ¨radera all användardata¨ dyker upp.
-Tryck ja.
Om ovan inte löser ditt problem ber jag dig återkomma med din tillåtelse för mig att logga in på ditt Garmin connect konto.
Jag önskar dig en fortsatt fin dag.
***********************