18 oktober 2017 kl 16:37
Jag fick exakt samma problem, pulsen blev en rak linje på 161.
Såhär svarade Garmin när jag kontaktade supporten:
"Tack för att du har kontaktat Garmin Support.
Vi var i kontakt om din FR 235 som har problem med pulsmätaren.
Den visar inte mer än 161 slag men det verkar som klockan visar korrekt upp till det.
Därför låter det som detta är programvarerelaterat.
Testa först att återställa klockan (synka med Connect så du får över dina aktiviteter först) genom att:
Stäng av klockan.
Tryck och håll in return och slå på den utan att släppa return.
När du får "Clear all user data" så släpper du knappen och konfigurerar den på nytt.
Lägg den utomhus eller i ett fönster med fri sikt för att få tillbaka gps.
Därefter kopplar du upp den till datorn för att installera/installera om sista programvaran.
Du gör det genom Webupdater:
http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=999-99999-27Om problemet kvarstår, återkoppla så tar vi in den på service!"
Det räckte för mig att rensa data (clear all user data enligt ovan). Jag behövde inte installera om programvaran. Det här löste problemet för mig!