Löpning Kläder, Skor & Prylar 12 inlägg 5215 visningar

Felmeddelande överföring Garmin FR 305

Jonas Svensson
1971 • HESTRA
#1
9 augusti 2012 - 18:40
Gilla
Har en Garmin Forerunner 305, när jag skall importera passet får jag bara upp felmeddelande "Det gick inte bearbeta data från enheten" Någon som känner till problemet eller råkat ut för liknade.
Helene
1968 • Västerås
#2
9 augusti 2012 kl 18:51
Gilla
Ja, det hände mig i söndags med min 305:a. Jag provade många gånger, stängde av programmet, startade om både datorn och klockan. Jag försökte nog 15 gånger (lite tjurskallig) och rätt som det var så gick det bra. Tyvärr har jag ingen hjälp att ge dig för jag fattar själv inte vad som hände och sen dess har det fungerat lika bra som tidigare. Hoppas det löser sig för dig också.
1974 • Falun
#3
9 augusti 2012 kl 19:19
Gilla
Har haft samma problem men funkade när jag testade att byta usb-port på datorn.
1980 • Tibro
#4
9 augusti 2012 kl 22:48
Gilla
Precis. Byt till en annan USB-port. Nu har jag bara 2 portar kvar jag kan överföra Garmin, de andra har gett upp/hängt sig. Har ingen aning varför...

Jonas Svensson
1971 • HESTRA
#5
21 augusti 2012 kl 13:26
Gilla
Efter ett antal dagar och försök funkar det igen: Tack allesammans för era inlägg.
1978 • Arboga
#6
21 augusti 2012 kl 16:48
Gilla
Det verkar lite svaigt med överföringen ifrån Garmin här på Jogg.

Jag har ett annat I-lands problem. Vid varje överföring till Garmin Training Center så finns det enl dialogboxen 2 pass att överföre, detta oeberoende av hur många det egentligen finns. Alla överförs dock korrekt så det är inget jag dör av, men likväl. Strulet med Traning center och Jogg är irriterande, det borde vara mycket robustare.
1988 • Borås
#7
24 januari 2013 kl 16:16
Gilla
Passar på att ställa en fråga här då det gäller Garmin ForeRunner 305 och överföring. När jag har kopplat den till datorn och ska antingen importera till training center eller direkt till jogg.se hittas ingen enhet. Jag har laddad ner och installerat de senaste drivrutinerna, men fortfarande hittas inte min forerunner. Jag har rensat gamla pass så minnet bör det inte vara något fel på. Den laddar iaf när jag kopplar den till datorn, men den syns inte.

Vad ska jag göra?
Johnny Kinnunen
1963 • Göteborg
#8
26 januari 2013 kl 20:53
Gilla
Samma problem som Kim i förra inlägget.
Efter längre uppehåll pga lunginflammation har jagåter börjat jogga.
Tänkte föra över de pass idag men precis som Kim skriver så laddar enheten men hittas ej av alla program jag testat: TrainingCenter, SportTracks, Jogg, Funbeat.
Har stängt av enhet, startat om dator..bytt usbport..inget funkar.

Nån vänlig själ som har tips på vad som kan lösa detta?
1972 • Täby
#9
27 januari 2013 kl 07:35
Gilla
Jag hade liknande problem tidigare till och från. Kändes som ett lotteri varje gång jag skulle överföra till Garmin Connect, skulle det fungera eller inte? Det som fungerade bäst var att starta om datorn med klockan i dockan och denna anknuten till datorn. Men har ni testat allt har ni säkert testat också detta...
kortben
1966 • GÖTEBORG
#10
27 januari 2013 kl 08:10
Gilla
Jag hade också problem med att datorn skulle hitta enheten. Testade med att byta USB-sladden och därefter funkar det (nästan) alltid direkt.
1988 • Borås
#11
29 januari 2013 kl 21:21
Gilla
Jag skrev till Garmin support. De tror att det är sladden som inte fungerar helt.
Pär Claesson
1981 • Varberg
#12
29 januari 2013 kl 22:05
Gilla
Var så för mig också i Explorer. Bytt till safari och nu funkar det alltid
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.