23 mars 2012 kl 13:26
Man brukar kunna gissa vilket dryckesmärke som serveras om man tittar i sponsorlistan, det använder jag för många dåligt dokumenterade lopp.
Tycker det är märkligt att de flesta arrangörer tar så lätt på sportdrycksfrågan, tror de låter pengarna styra helt och hållet. Någon annan anledning till att CocaColas "sportdryck" Powerade blivit så vanlig på stora lopp har jag inte. Jag tål den, men den smakar vidrigt och har dålig sammansättning.
Dessutom är de som sagt notoriskt dåliga på att berätta i klartext vilken dryck de erbjuder. Det kan hjälpa att maila dem och fråga resp klaga, Stockholm Halvmarathon mottog en folkstorm efter experimentet med Powerade och väl är det, annars hade vi nog haft den på Stockholm Marathon också. Växjö Marathon fick en fråga och sedan ett enda klagomail från mig när de tänkt servera något som visade sig inte ens vara energidryck och ändrade sig på stört bara några dagar före loppet för några år sedan. Men så rankas de också högt som arrangörer av deltagarna.