12 september 2009 kl 12:00
Lyfter upp denna gamla tråd och konstaterar att i år (2009) är det Powerade som står för drycken, och man undrar hur de tänkte då. Powerade är den enda sportdryck jag någonsin stött på som är sötat med, håll i er nu, aspartam och acesulfam, dvs konstgjorda sötningsmedel, sånt som gamla tanter har i kaffet för att inte bli tjocka av kalorierna i sockret.
Men i en sportdryck vill man ju ha kalorier, det är ju själva syftet, så hur tänkte Coca-Colas designers här egentligen?
Deras egna ord: "Powerade innehåller en unik kombination av mineraler och kolhydrater som återställer vätskebalansen, förlänger uthålligheten samt hjälper kroppen att återhämta sig."
och unik stämmer ju...vad blir nästa steg, en low-cal enegry bar vid målet, lightbullar och sockerfri kexchoklad? Kanske en no-run löptävling för soffpotatisarna, medan de mumsar på sitt aspartamsötade low-calgodis...
Det blir vatten, eller eget vätskebälte, i år :(