Viktor Johansson PT | Intervaller - När, hur ofta och vilken typ?
Viktor Johansson PT

Intervaller - När, hur ofta och vilken typ?

Jag har börjat uppskatta löpbandet mer och mer. Förr hatade jag att springa inomhus men jag har börjat inse vilka fördelar det finns. Så från och med nu ska jag köra minst 1 intervallpass på löpband och då kommer det framför allt bli 4x4 minuter.

Läs mer om Intervallträning på prestera mera - länk hittar du här nedan!!

Prestera mera ger dg svaret här!!

Summering
Volym är väldigt viktigt, men för att se till att den inte blir högre än nödvändigt så gäller det att få ut rätt resultat från träningen sett till din idrottssatsning. Kan du få ner veckovolymen lite  genom att effektivisera din träning så är det en klar win win, både din kropp och familj kommer tacka dig ??

Planera in 1-2 intensiva kortare pass varje vecka året om. Öka belastningen sakta över tid och var inte orolig för att justera intervallens intensitet utefter dagskänsla. Är du sliten kan du köra längre intervaller i lägre intensitet och spara de högintensiva intervallerna till en annan dag under veckan.Försök standardisera dina intervaller så gott det går och anteckna hastighet/lutning från pass till pass så att du kan följa utvecklingen.

 

Läs mer på http://vasacoachen.nu/

 

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.