Löpning Kläder, Skor & Prylar 25 inlägg 8439 visningar

Varning för EmporioLive.com

Mr Andersson
1974 • Varberg
#1
18 februari 2011 - 00:05
Gilla
Jag vill varna alla från att handla från EmporioLive.com. Beställde en Garmin 310xt hrm för tre veckor sedan med extra snabb leverans. Jag har fortfarande inte fått den. Fick ett kort svar, efter att jag själv var tvungen att fråga, att den blir ett par dagar försenad. Sedan händer ingenting, inte ett ljud på två veckor trots flera mejl från mig. Har nu begärt att få tillbaka mina pengar, ca 2700 kr. Kan nog känna mig ganska blåst på de pengarna. Intressant att höra om det är fler här inne som råkat illa ut när det gäller det oseriösa företaget.
< < < 1 2 > > >
1972 • Ålstorp
#2
18 februari 2011 kl 07:49
Gilla
Köpte själv en 305 för något år sedan, kom på ett par dagar trots att jag valt normal leverans. Inga problem. Jättenöjd!
Linda Blomberg
1985 • Luleå
#3
18 februari 2011 kl 08:16
Gilla
Samma här. Köpte min Garmin 305 därifrån och den kom inom några dagar.
Mr Andersson
1974 • Varberg
#4
18 februari 2011 kl 08:38
Gilla
Linda, hur länge sedan var det som köpte den?
1981 • Linköping
#5
18 februari 2011 kl 08:57
Gilla
Köpte en 310xt för någon månad sedan. Med expressleverans ("24/48tim" stod det) fick den inom en vecka. Nemas problemas.
Linda Blomberg
1985 • Luleå
#6
18 februari 2011 kl 11:50
Gilla
Ett år sedan.
1984 • Linköping
#7
18 februari 2011 kl 12:23
Gilla
Jag har också handlat av dem. Det gick riktigt smidigt och min 305:a kom efter några dagar.
Bergan
1981 • Göteborg
#8
18 februari 2011 kl 14:47
Gilla
Hej,

Precis samma problem har jag. Beställde en Garmin 410 den 21 januari. Har varit i kontakt med dem i flera omgångar via mail. Dem skyller på att varan inte finns i lager men att den skall komma inom kort?

Dem hade fina recensioner och samarbete med prisjakt så jag trodde jag var i goda händer när jag beställde.

Mr Andersson
1974 • Varberg
#9
18 februari 2011 kl 17:40
Gilla
Hallå Alex och alla, kan meddela att jag precis fått bekräftelse via FedEx att paketet är på väg. Det finns hopp! Tycker ändå att kundsupporten på emporiolive är usel som inte ger ett enda besked på två veckor. Klart man blir orolig. Egentligen har jag ju begärt att få tillbaka pengarna pga dröjsmålet, men nu ser jag faktiskt fram emot att få den efterlängtade klockan. Än ska man väl kanske inte ropa hej förrän jag har öppnat paketet dock...
Cecilia Truedsson
1983 • Malmö
#10
18 februari 2011 kl 20:30
Gilla
Jag beställde min 405:a genom emporio live, fick den på en vecka eller två utan problem. Jag har andra problem med min beställning, de svarade väldigt snabbt och utförligt på mina frågor.
Kanske ren otur med att ärendet trillade mellan springorna eller nåt?
Bergan
1981 • Göteborg
#11
18 februari 2011 kl 21:13
Gilla
Kanon =) Då finns det hopp! Jag får helt enkelt avvakta och se vad som händer. 6-8 dagars leveranstid har nu snart blivit en månad.

Men det verkar ju som alla ni som beställt har fått era klockor tillhanda så det var ju positivt att höra.
1962 • Torslanda
#12
18 februari 2011 kl 21:52
Gilla
Jag har köpt flera grejer och har fått leveranser inom utlovad tid. Väldigt bra priser oxå...
1969 • Sala
#13
19 februari 2011 kl 02:29
Gilla
Tänk bara på ett det är en utländsk butik, så de svenska reglerna för ångerrätt gäller inte. Inte heller den svenska reklamationsrätten.
Staffan Jonsson
1963 • Sjulsmark
#14
19 februari 2011 kl 08:54
Gilla
I torsdags fick jag en Forerunner 210 från Emporio Den beställde jag på måndagen.
Extremt snabb leverans, trots att jag bor i Norrbotten!
Paketet gick med FexEx men kördes ut av posten.
#15
19 februari 2011 kl 09:07
Detta inlägg har raderats
Staffan Nilsson
1971 • Helsingborg
#16
19 februari 2011 kl 14:55
Gilla
En skillnad är också att Garmin Sverige ger 3 års garanti när man köper i svensk butik. Det bör tas med i beräkningen när man jämför priser.
Stefan
1973 • Tyresö
#17
17 mars 2011 kl 14:50
Gilla
Beställde även jag en 310 XT HRM 3 mars och har inte fått den ännu.

Betalade 289 EUR inkl Fedex 2 dagars frakt.

Sickade dem en fråga via deras formulär igår men ännu inget svar...

Claes Danielsson
1971 • Västerås
#18
17 mars 2011 kl 19:09
Gilla
En bra grundregel när man beställer från sidor som inte visar lagerstatus är att mejla dem innan och fråga om varan finns i lager. Svarar de nej kan man välja själv om man vill avvakta att den kommer in (om den gör det) eller söka vidare efter något annat inköpsställe.
Stefan
1973 • Tyresö
#19
17 mars 2011 kl 19:24
Gilla
På siten står att den nu finns inom 7-14 dagar:
http://emporiolive.com/product_info.php?cPath=35_31&products_id=141
thhod
1966 • Kalmar
#20
30 augusti 2012 kl 15:28
Gilla
Jag har väntat en månad nu på en Tanita BC-1000. Jag har betalat varan men inte fått den efter en månad. Jag har frågat deras support hur det går. Första föfrågan var efter en vecka.I första mailet svarar support att varan är slut i lager.Jag går in på hemsidan, varan finns i lager. Jag påtalar detta och support svarar att de ska skicka varan "very soon". Jag skickar ett mail efter ännu några dagar eftersom jag betraktar "very soon" som very soon. Jag fick inget svar. Jag har skickat flera mail efter det men inte fått något svar. Jag har försökt ringa deras support men där svarar en telefonsvarare, en kvinna som sluddrar på något som liknar arabiska. Jag har nu efter en månad gett upp och har anmält detta till min bank som ska utreda frågan. jag har också anmält detta till ECC för att få upp detta usla företag till allmän kännedom. Jag varnar alla för att handla med detta totalt oseriösa företag.
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.