Löpning Kläder, Skor & Prylar 8 inlägg 2383 visningar

tappat connection mellan garmin/tele

1982 • Lilla edet
#1
28 december 2020 - 20:36
Gilla
Hade 2 bra månader med en garmin 245m när jag väl hade lyckats få dom att hitta varandra, tills ja vaknade upp imorse då va dom tydligen inte längre ihopparade så nu är jag tillbaka till ruta 1, förra gången gjorde jag inget speciellt utan helt plötsligt typ 12timmar efter första försöken hittade dom bara varandra, nu har ja gjort allt, även en hard reset och nej inte en tillstymmelse till att dom hitta varandra kan det bara vara så att jag fått ett måndags exemplar som krånglar? eller har nån annan oxå dom här problemen, har en samsung galaxy s10 så den borde inte vara problemet här. Någon som har nån idé vad jag kan göra?
Jakob
1989 • Östersund
#2
28 december 2020 kl 21:38
Gilla
Har du provat att starta om telefonen?
Många gånger fungerar det bra för mig att "bara" slå på o av flygplansläge på telefonen då blåtanden strular, oavsett vad de är jag parkopplat med luren så är de nästan alltid telefonens blåtand som måste omstartas och då via flygläge eller omstart av telefonen, bara slå av och på blåtand brukar inte hjälpa av någon anledning
Vidar Skullerud
1986 • Uppsala
#3
28 december 2020 kl 21:39
Gilla
Börja med att installera om appen. Det är nog någon behörighet eller strömsparprofilsmojäng som bråkar. Om inte det hjälper så tar du bort klockan från Garmin connect och telefonens Bluetooth-enheter och testar para ihop dem på nytt. God fortsättning
1982 • Lilla edet
#4
29 december 2020 kl 07:52
Gilla
Jorå mobilen är omstartad ett par gånger likaså appen även ominstallerad. Den är borttagen från både telefonens bluetooth och connect appen men kan inte hitta den på nytt, testat knepet me flygläget utan lycka:(
1982 • Lilla edet
#5
29 december 2020 kl 08:50
1 Gilla
Har snackat me garmin supporten o pillat lite, sen sa han skicka hit den så skickar vi den till danmark så får dom lösa d, känns bra att d kanske inte bara var mitt fel och okunskap som inte kunde få ihop dom, sen blir jag inte helt förvånnad ifall dom bara trycker på en knapp så har dom kopplat ihop den med deras lur o så får ja tillbaka samma onskefulla klocka. Tack för hjälpen iallafall:)
1974 • Stockholm
#6
9 juni 2021 kl 16:57
1 Gilla
Hur gick det för dig? Jag har precis samma problem (Fenix 6X) sedan i förmiddags. Kopplingen har aldrig strulat tidigare.
Jag har startat om både telefon och klocka, slagit av och på blåtanden, slagit av och på flygplansläget, tagit bort klockan från Garmin connect och ominstallerat connect.

Telefonen och klockan hittar varandra via blåtand men ihopparningen misslyckas gång på gång. Någon som har något förslag eller är det supporten som gäller?
1974 • Stockholm
#7
9 juni 2021 kl 22:09
Gilla
När jag testade så parade klockan ihop sig med en iphone...

Men min samsung som jag egentligen använder fortsatte att krångla. Gjorde ca 1000 omstarter av klocka & telefon och ca 1 miljon omstarter av blåtand osv. Inget fungerade. Skrev till supporten - men bestämde mig ändå för att göra en hard reset. Kollade hur man gör. Men innan dess var det säkrast att göra en sista omstart av allting... och då anslöt den helt friktionsfritt. Magi!
1982 • Lilla edet
#8
14 juni 2021 kl 13:48
1 Gilla
Jag skickade in klockan och fick en ny som nu har fungerat klockrent, var nog ett måndag exemplar jag fick först. Skönt att det löste sig för dig oxå
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.