Löpning Kläder, Skor & Prylar 6 inlägg 1515 visningar

Garmin med meddelande vid uppstart

Johan Norman
1967 • Göteborg
#1
23 augusti 2019 - 09:53
Gilla
Bild uppladdad av Johan Norman
Hej,
Testar, på detta allvetande forum, att ställa en garmin-fråga.

Har en Garmin Forerunner 645 Music. Pillar en hel del och har då så klart testat att få över spotifylistor och poddar via spotify, lokalt på klockan, parat ihop med ett par airpods och sprungit med ljud utan att ha telefonen med. Detta har jag dock bara gjort en gång, allt som oftast har jag telefonen med mig, men har som sagt testat funktionaliteten och har med andra ord lagt material lokalt på telefonen.

Nu får jag, varje gång jag startar, ett meddelande:

Och jag har letat som tusan för att radera, uppdatera så jag blir av med detta meddelande. Någon som vet hur? Gör jag det på klockan, telefonen (garmin connect) eller när klockan är ansluten till en dator? Har letat i alla tre miljöerna.

Tack!
Hobbylöparn
Östermalms IP
#2
23 augusti 2019 kl 10:31
1 Gilla
Har du kopplat den till wifi?

Min 245 uppdaterar musiken ibland mot wifi utan att jag startat igång något jobb själv.
1982 • U
#3
23 augusti 2019 kl 11:10
1 Gilla
Likadant med min 645. I en vanlig mobil behöver man ju vara online en gång var 30e dag för att spotifyspellistorna ska fungera, gissningsvis är det samma med klockan. Men jag har aldrig märkt av det, troligen för att mobilen synkar med klockan regelbundet och att jag har klockan kopplad till mitt wifi hemma.
1967 • Torslanda
#4
23 augusti 2019 kl 11:28
1 Gilla
Det är en känd bugg som berör alla musikmodeller, kör en 945 själv, och måste ibland kicka igång manuell updatering. Anledningen är att off line content från spotify måste updateras minst en gång per månad per deras licens. Om det är äldre så får du detta meddelande. På musik sidan kan du scrolla ner till en menu som gör en manuell updatering. Samma funktion du använder om du vill updatera musik du lagt till på Spotify. Updatera hämtn.
1977 • Eskilstuna
#5
23 augusti 2019 kl 11:36
1 Gilla
Du måste uppdatera eller ta bort musiken på enheten.
Går att göra direkt från klockan (om du är i närheten av ditt konfigurerade wifi)
Går att initiera från Garmin Connect under Enhetsinställningar (kräver också Wifi har jag för mig)
Eller via Garmin Express på datorn.
Johan Norman
1967 • Göteborg
#6
23 augusti 2019 kl 12:34
Gilla
Tackar för svaren - testar när jag är på hemmaplan i eftermiddag.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.