Löpning Kläder, Skor & Prylar 14 inlägg 7689 visningar

Dålig kundservice hos Startfitness

Oliver
1984 • Göteborg
#1
23 augusti 2014 - 01:00 (Redigerad 23 augusti 2014 - 01:01)
Gilla
Tja därute i natten!

Skrev till Startfitness för ca 1 vecka sen och förhörde mig om olika Nike tröjor då jag är ute efter modeller med längre "bak" så att säga. Longer back hem som de säger på engelska. I vilket fall så har de inte svarat mig än vilket jag tycker är otroligt dåligt. I sommar har jag handlat produkter där för drygt 1000 kr (20+45+50 pund ungefär) och tidigare för ett par tusen kronor. Tycker det är fruktansvärt dåligt att de inte bemödar sig mer....Nån mer som upplevt nåt liknande i kontakt med deras kundservice. Tvekar på att köpa mer där tillsvidare.....kollar mkt på Wiggle nu....tycker ni att Wiggle är bättre eller är det same shit???
Mr. B
1963 • Hemma
#2
23 augusti 2014 kl 10:39
3 Gilla
Det är till att lägga ribban högt...

Man KAN lägga ner alla företag som missar ett mail, men det känns inte som världens bästa idé.
Ola Svensson
1979 • Asarum
#3
23 augusti 2014 kl 11:33
1 Gilla
Jag har bara bra erfarenheter av både Startfitness och Wiggle. Även mailat kundtjänst och fått svar.
Annica Kaufeldt
1973 • Stockaryd
#4
23 augusti 2014 kl 11:36
1 Gilla
Har varit trogen kund hos både Startfitness och Wiggle i flera år utan att uppleva dem som annat än tjänstvilliga och duktiga.

Du kanske ska ringa istället, e-posten kan ju hamna i spamkorgen och försvinna.
1972 • Umeå
#5
25 augusti 2014 kl 08:37
Gilla
ringa eller ställa frågan via deras FB-sida?
Micke Larsson
1971 • Norge
#6
25 augusti 2014 kl 10:31
Gilla
Jag säger lite som Mr B. Ska man sluta handla hos alla företag (i Sverige och utomlands) som låter bli att svara på ett mail får man satsa på att bli självförsörjande på i stort sett allt.

Därmed inte sagt att det inte är skitdåligt. Jag skulle maila en gång till och om de inte svarar på 24 timmar bomba sönder deras Facebooksida med inlägg om deras kassa kundtjänst. Sånt brukar ta skruv.

Har för övrigt själv bara positiva erfarenheter av Startfitness - de har svarat på mail, skickat tillbaka pengar utan dröjsmål osv. Så det KAN ju vara ett olycksfall i arbetet. Alla kan ha en dålig dag, både människor och dataservrar.
Oliver
1984 • Göteborg
#7
26 augusti 2014 kl 12:41
Gilla
Fick svar idag. Efter ca 2 veckor och 4 mail.....

Frågade om tvättinstruktioner och det här med sköljmedel. De (eller hon/han som svarade) menade att det inte skulle påverka kläderna.....

Frågade även efter Nike tröjor med längre bak....svaret löd typ: "svårt att säga med så många modeller...sök själv med de specifika detaljer du söker..."

Så....lite anti-klimax....den som gapar efter mkt...
Mårten
1981 • SKELLEFTEÅ
#8
26 augusti 2014 kl 15:46
Gilla
@Oliver

Kolla Zalando eller liknande. De har modeller för varje plagg, står oftast längd på person samt tröjstorlek på bild. De har enormt utbud och det är ganska lätt att se om tröjan har den där "läppen" baktill. Nike har mycket blandad kvalitet, svårt med storlekar också. De bästa Nike-tröjorna är riktigt lätta, luftiga och sköna.
Irene
1968 • Åstorp
#9
26 augusti 2014 kl 15:49
Gilla
Bor man i Göteborg har man dessutom flera fysiska butiker och gå in i för att känna, prova och ta ett beslut om inköp eller ej.
Claes Danielsson
1971 • Västerås
#10
26 augusti 2014 kl 20:51
Gilla
Delvis en annan fråga: En kompis har precis fått hem ett par Hoka från Startfitness. De har enligt honom lagt på 20 procent skatt som på kvittot är märkt "Tax SE (20%) "eurotecken" 24.49".

Någon som vet något om detta? Har för mig att jag läst någonstans att utländska företag är skyldiga att lägga på skatt när de överstigit en viss summa. Men vore det svensk skatt borde det vara 25 procent, inte 20.
Mr. B
1963 • Hemma
#11
26 augusti 2014 kl 20:54 Redigerad 26 augusti 2014 kl 20:54
Gilla
Hur är det räknat? Procent av vad?
25% skattepålägg ger ju att skatten är 20% av totalpriset.

EDIT: Tjenare, Marcus!
1967 • www.sapiens.se
#12
26 augusti 2014 kl 20:54
Gilla
Det kan inte vara så att dom redovisat det som 20% av totalbeloppet då? Dvs 25% påslag.
Claes Danielsson
1971 • Västerås
#13
27 augusti 2014 kl 12:57
Gilla
Nu har jag kollat lite med honom och det verkar som om han blandat ihop pund och euro. Han har förmodligen beställt i euro och när han sedan kollat igen på sidan och sett priset i pund har han fått för sig att något påslag skett. Hans gissning var då när han såg kvittot att de lagt på skatt när den redovisades separat. Falskt alarm alltså.
Oliver
1984 • Göteborg
#14
28 augusti 2014 kl 08:22
Gilla
at mårten nr 8: vad menar du med att Nike har mycket blandad kvalitet?
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.