Träning
Träning start
Träningsprogram
Löparkalkylatorn
Träning idag
Community
Community start
Stjärnmedlemskap
Alla medlemmar
Forumkategorier
Alla forumtrådar
Kartan
Mät runda
Rundor
Tävlingar
Aktuell
Tävlingskalender
Resultatlistor
Liveresultat
Artiklar
Alla artiklar
Logga in
Registrera
×
E-postadress
Lösenord
Kom ihåg mig
Glömt lösen?
Löpning
•
Kläder, Skor & Prylar
•
6 inlägg
•
5218 visningar
•
FR910xt transfer funkar inte längre (alltså "failed")
Karibou
1976 • Sundbyberg
#1
•
17 september 2013 - 20:49
Gilla
Klicka för att gilla
Är det nån som har problem med att transferera från FR910xt till dator (alltså inte till jogg)?
Min klocka har hängt sig efter dagens pass och det står "transferring data", och det tuggar tuggar tuggar och då blir det 100% transferred, men då ändras det till "transfer failed".
Har googlat runt och hittar ingenting. Nu har jag försökt flera gånger, samt spara en ny kort aktivitet och trycka på lap för att spara den, har också testat att köra "transfer all" (då tar det typ 50+minuter och då blir det fail efteråt..)
Hjälp?!?!?!
Jesper Dahlberg
1974 • Göteborg
#2
•
17 september 2013 kl 20:58
Gilla
Klicka för att gilla
Jag har haft det problemet några gånger och det verkar då ha berott på att ett pass blivit korrupt. Det har då märkts när jag gått in i historiken i klockan för det passet i och med att inte ens klockan kan visa passets data ordentligt.
Min lösning har varit att radera just det passet direkt på klockan. Nackdelen är att det passet försvunnit, men fördelen att jag kunnat överföra alla andra pass igen.
Karibou
1976 • Sundbyberg
#3
•
17 september 2013 kl 21:34
Gilla
Klicka för att gilla
Asch! Nu såg jag att min underbara pass under regnet sparades helt konstigt. Kan se tiden och sånt, men inget mer :(
Skall ta bort det och se om det funkar.
Tack för tipset!
Karibou
1976 • Sundbyberg
#4
•
17 september 2013 kl 22:06
Gilla
Klicka för att gilla
Hmmm... har raderat passet, men det fortsatt att tugga tugga... så kolalde igen och där fanns passet IGEN!. Startade om klockan och raderat igen och startade igen och där fanns det..:IGEN!
Nu är jag trött på det, skall kolla med Garmin imorgon.
Tibor Karaszi
1965 • Täby
#5
•
18 september 2013 kl 10:42
Gilla
Klicka för att gilla
Jag brukar regelbundet tömma klockan *samtidigt* som jag rensar filerna i datorn. Allt för att göra det så lätt för dom stackars små programmen som möjligt... :-) FWIW....
Stefan Sjöström
1965 • Umeå
#6
•
18 september 2013 kl 17:02
Gilla
Klicka för att gilla
Min erfarenhet av Garmins support är minst sagt dålig. Känns mest som att dom försöker slippa problem genom att skylla på att problemet är "datorrelaterat" eller att säga att man ska uppdatera programvaran alldeles oavsett om det är rimligt.
Dom har också skickat länkar med hjälp som inte fungerar, har fått samma länk igen trots att jag påpekat felaktigheterna.
Har ni samma erfarenheter?
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet.
Registrera dig här
eller logga in ovan.
Relaterade forumtrådar
Strava importen funkar inte längre?
import simpass funkar inte längre idag heller!
Kosttillskott - som funkar för dig
Finns det inga "vanliga" skor längre? :)
Gör jag rätt för att kunna springa längre?
Stäng