25 augusti 2016 kl 23:42
Hej alla och tack för alla tips och råd! Här liten återkoppling om hur det har gått.
Jag tvättade bandet flera gånger, men det hjälpte inte. Jag har tagit på bandet i god tid innan och värmt upp ordentligt, men det har inte heller hjälpt - men intressant tanke, Peter och Lars, om att den fångar upp stegfrekvensen istället för hjärtrytmen! Blågel har jag beställt, men ännu inte hunnit prova. Och så har jag beställt (men ännu inte fått) Polarband, som Monica och Urban tipsade om.
Så tog jag mig tid och ringde till Garmin. Först var det väldigt trassligt - klockan skulle loggas för att säkerställa att det var just bandet som det var fel på, men det var jag inte intresserad av, eftersom mina data då skulle försvinna - och efter en stund blev beskedet: vi skickar ett nytt pulsband!
Detta utspelade sig idag, så jag har ännu inte fått det nya bandet, och jag provade även inför dagens löprunda att sätta på det gamla. Döm om min förvåning när det idag plötsligt fungerade!
Jag har dock en tanke kring vad det kan ha varit för fel. Jag har haft sår efter skav av bandet, och de har nu försvunnit, och jag undrar om inte såren kan ha varit "i vägen" så att inte sensorerna låg an som de skulle.
Nu håller jag tummarna för att bandet fortsätter att fungera - annars har jag snart både blågel, Polar-band och ett nytt Garmin-band att ta till. Än en gång stort tack för alla svar!