Löpning Kläder, Skor & Prylar 9 inlägg 1322 visningar

Strul med överföringen med min Forerunner 405

1965 • Haninge
#1
26 augusti 2008 - 21:25
Gilla
Är det någon datakunning som kanske kan hjälpa mig med denna sak? Efter ett pass så förs allt över från klockan till datorn via Usb stiftet, så långt allt ok men när det skall skickas vidare för att uppdateras på "min sida" hos Garmin så blir det hela tiden "misslyckad överföring"
Det har funkat tidigare, senast i lördags (23e). Är det något slags skydd som helt plötsligt inte tillåter datorn att föra över filerna till "nätet"? Hos Garmin verkar dem inte riktigt förstå vad man pratar om. Tacksam för svar.
Johan I
1987 • Örebro
#2
26 augusti 2008 kl 22:03
Gilla
Ta reda på om du har någon brandvägg, hårdvara (inbyggd i Router eller Modem) eller mjukvara (Norton, F-secure, NOD32, Kaspersky o.s.v.). Testa isåfall att stänga av den en kort tid för att testa.
Gäller även om du använder program som PeerGuardian, ProtoWall eller liknande. Dessa program kan uppdateras ibland och blockera vissa IP:n som det egentligen inte är några problem med.

Fungerar inte detta så kan det väl vara något temporärt eller att ditt IP på något sätt blockerats.
Se även så klart till att du loggar in med rätt uppgifter om det nu är något sådant som krävs för Garmins tjänst, vilket det borde vara.
Johan H
1976 • Göteborg
#3
27 augusti 2008 kl 09:10
Gilla
Freddy: Har samma problem... Jag har sen 2 månader inte fått över något pass, Innan dess funkade det klockrent.
Jag har testat en massa olika saker utan att lyckas lösa det, Mailade Garmin men fick aldrig något svar.
Vad jag har sett är att alla passen ligger kvar i "upload-mappen" så de har iallafall inte försvunnit utan väntar på att laddas upp.

Jag tänkte vänta tills "nya" garmin connect lanseras i början av september och hoppas att det fungerar igen då
Samuel H
1979 • Järfälla
#4
27 augusti 2008 kl 09:18
Gilla
Hittade detta:

===============================================================
After calling customer support they have fixed thyis issue.

Here´s what you need to do, or at least this worked for me.

make sure Force Send of OFF and all other ANT computer setting are ON.

UN PAIR device

Press BOTH buttons and HOLD until the screen goes BLANK then release BOTH buttons together, this will carry out a SOFT RESET

MOVE the 405 OUT OF RANGE and allow device to go into SLEEP MODE for half an hour

REBOOT your computer

Now re pair device and data SHOULD now transfer


NB make sure you have saved the data by pressing the reset button and waited for the countdown 3 2 1 this will allow data to transfer.
===============================================================
http://www.fixya.com/support/t597471-garmin_405_wont_download
Samuel H
1979 • Järfälla
#5
27 augusti 2008 kl 09:21
Gilla
Här finns det också en diskussion med länkar till förslag på lösningar:
http://www.runnersworld.co.uk/forum/forummessages.asp?dt=2&UTN=124923&V=6&SP=
1965 • Haninge
#6
27 augusti 2008 kl 09:33
Gilla
Hej Johan H. Ursäkta en helt okunning människa. Var ligger denna upload mapp och vad heter den? Ligger den under Garmin eller som någon slags tempfil? Det finns en funktion på Garmin sidan där man kan "hämta" filer som ligger och väntar på datorn men man måste veta exakt var och vilken mapp. Hur jag än letade igenom Garmin mappen hittade jag inte något som funkade. Det var filer som hade en speciell ändelse. .tcx. Sökte på min burk efter dem filerna men hitta inga. Fattar nada!
1965 • Haninge
#7
27 augusti 2008 kl 09:43
Gilla
Här är länken till upload hos Garmin............bara man vet vilken mapp/fil i datorn man skall markera.

http://connect.garmin.com/transfer/upload
Johan H
1976 • Göteborg
#8
27 augusti 2008 kl 10:51
Gilla
Freddy: Sitter inte på rätt dator nu så jag kan inte kolla exakta sökvägen, men som jag minns det ligger den under

C:\Document and Settings\{ditt loginnamn}\Application Data\Garmin\Upload...

Dock inte helt säker....
1965 • Haninge
#9
27 augusti 2008 kl 19:35
Gilla
Tack Johan H.
Nu har jag manuellt laddat upp mina pass.
Efter det skall jag ta o felsöka varför det inte går automastiskt med hjälp av dem andra råden jag fick av er.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.