14 maj 2008 kl 22:07
Håkan:
Men att skriva att till ex. "säljaren på löplabbet försökte sälja på mig den dyraste skon"
Det stämmer inte alls med min eller någon butik som har nån slags framtidstro och vill ha ett bra rykte.
Det lönar sig som sagt inte att sälja den dyraste skon bara för att den är just... Dyr...
Det är den skon som är bäst på foten som man rekommenderar i alla fall..
Utan undantag...
Jag vill inte att personer som inte har varit i en specialistbutik innan ska tro att bara för att man går dit så ska de sälja de dyraste skorna.
För så är det verkligen inte, jag vet att de på löp och sko-kliniken inte säljer den dyraste skon bara för att den är dyr, för annars hade de inte överlevt en längre tid i den stenhårda konkurrens som det är idag.
Jag "försvarar" mer än gärna hela specialistskobutik-facket om det ska vara så.
För alla so vet vad dom sysslar med vet att dyrast inte alltid är bäst.
Sen att jag svarar på frågor om reklamationer osv kan man väl hoppa över, visst..
Men jag förstår inte var problemet ligger i just den frågan, och jag vill inte veta...
Jag vill inte ha mer frågor ang reklamationer istället det blir bara så tjurigt från folk som inte har med diskussionen att göra.
För vad jag vet, har de som skrivit till mig och fått ett negativt besked inte varit sura eller missnöjda med det, utan glada att de fått ett svar.
Men de som inte har ett skit med diskussionen att göra blir (av nån konstig anledning) väldigt upprörda. Man behöver inte läsa alla trådar i sådana fall..