4 maj 2008 kl 23:35
Martin Hedbäck..
Att jag uttalar mig som privatperson utgår jag ifrån att alla förstår, då jag inte är chef på företaget och inte heller pressansvarig.
Men att löparskor blir bättre bara för att man köper dom på Löplabbet verkar vara ett "fel" många personer tror, det handlar om att vi tar fram skor som passar till ditt löpsteg och din fot. Det är ju alltid kunden själv som ska känna efter ifall storlek och modell är bra för kunden själv, det kan ju inte säljaren ta ansvar för?
Sen att Löplabbet kan hjälpa med att kontakta Nike Sverige är självklart, det är ju inga problem.
Men att Löplabbet eller vilken butik som helst, ska ta emot skor som det inte är något som helst fel på det köper jag inte. Varför ska dom göra det? Bara för att det heter specialistbutik så betyder det ju som sagt inte att skorna blir bättre för det?
Det hela handlar ju om att Löplabbet (och som alla andra butiker) ska tjäna pengar på det hela.
Att ta emot skor som reklamation eller dyl. måste ju få backning nånstans, Löplabbet eller vilken sportbutik som helst måste ju få pengar från leverantören ifall det ska pratas om att dom ska ta emot skon som reklamation i butiken.
Det är ju ingen välgörenhet.
Men sen ska tilläggas att det godkänns i mycket hög grad vad som egentligen inte är reklamationer ändå.
Är det så att man inte är nöjd så kan man antingen kontakta Tillverkaren eller Allmänna Reklamationsnämden.
Det måste ju sättas nån gräns nånstans på vad som är rimligt att reklamera?
Jag har många bekanta och nära vänner som jobbar inom handels, det förekommer självklart reklamationer inom vanlig konfektionsförsäljning (kläder osv.) men inte ens i närheten av vad som finns inom löparsko-facket.
Detta förekommer i vilken sportbutik som helst, och bara för att skon är köpt på en lite mer specialiserad sportbutik betyder det inte att högre krav kan ställas på den enskiljda produkten, utan det är kompetensen på personalen som är den avsevärda skillnaden oftast.
Jag känner att det är för mycket fokus på att skorna ska vara så mycket finare och bättre för att dom är köpta i en butik som säger sig vara mer specialiserad på löparskor, det handlar ju inte om det.
Kompetensen att plocka ut rätt skor till rätt fot är det handlar om, inget annat egentligen.
Sen är det faktiskt tråkigt att det inte funkar i alla fall som för Daniela, Lena och Jon.
Men det är inget man kan råda över, såvida man inte heter Jesus och kan gå på vatten.
Det kommer alltid finnas undantag, och det är inget man kan göra något åt.
Och Martin, det känns som att du har något emot mig? Jag har bara försökt att förklara för de i tråden om hur jag uppfattar och hur jag tycker och tänker på saken.
Jag försöker hjälpa dom att få bukt med sina problem, men det kanske inte är välkommet?
Det är ju inget jag tvingar på någon, utan jag lämnar det upp till var och en att ta till sig av det jag skriver. Sen att det sticker i ögonen på dig kan jag inte hjälpa.
Att dra in Löplabbet och säga att de är mer eller mindre seriösa än Intersport tänker jag inte ens kommentera.
Daniela K:
Om du är osäker på ifall skorna är rätt för dig så kan man göra en analys igen?
Hur har du sprungit i de nya skorna? Drog du igång direkt med träningen med skorna eller sprang du in dom succesivt?
Har du dragit upp träningen avsevärt det senaste?
Var är det för skor?
Vad har du haft för skor innan?