1 mars 2013 kl 11:19
Den etablerade dyrsportbranschen är uppenbarligen skraj.
Som alla vet är marathon.se , Asics och Löplabbet tätt lierade med varann och har bl a sitt stora skotest där de vanligen utser Kayano till årets sko.
Marathon.se har nu skickat ut ett mail där de varnar för det nya skovaruhuset och speciellt deras eget skomärke där den billigaste skon kostar under 200 kr. Resonemanget lyder: En sko som kostar under 200 kr kan inte vara bra... ( Ett märkligt resonemang när en sko bara kostar några tior att tillverka och distribuera. Arbetarna i låglöneländerna får lika lite betalt när de tillverkar en kayano som när de gör en budgetsko)
Jag blir lite anti mot sånt här. Lite luskande visar att den billiga skon nog är Kalenji Ekiden 50 en lättviktslöpsko på ca 240 gram, som kan fås för 12 pund från UK. Ytterligare sökande på internet visar att skon är väldigt populär inom Parkour och prisas för sin hållbarhet och
komfort.
Så för att bevisa att Herr Sköldefors snackar skit tänker jag åka till Bromma och köpa ett par och sen springa minst 2000 km i dem ;)