Löpning Kläder, Skor & Prylar 25 inlägg 6899 visningar

Min Garmin 305 har lagt av

Per M
1964 • Uddevalla
#1
24 juli 2011 - 15:13
Gilla
Hej!
Efter drygt 3 år verkar det som min Garmin 305 har lagt av. Jag har sökt på nätet för att kolla om det finns några tricks att ta till för att få igång den. Har bl a testat soft reset och att trycka hårt och ofta på knapparna, men det har inte hjälpt.

Det handlar inte om batteriet. När jag lägger den i laddaren står det att den är full-laddad. När jag vid något tillfälle har fått igång den igen (i ca 30 sekunder...den lägger av i samband med att jag trycker på någon av knapparna) har batterisymbolen visat att den är full-laddad. Tror inte heller att den "hängt sig". Min teori är att det kommit in fukt och att det blivit glapp på något sätt.

Vad tror ni- är det kört eller finns det några andra tricks?

< < < 1 2 > > >
1965 • Skärhamn
#21
25 juli 2011 kl 22:33
Gilla
Samma problem. Jag fick samma svar från Garmin support att jag skulle skicka in klockan, men då hade jag redan köpt en ny 310xt. Supernöjd med den. Så ska du byta så kan jag rekomendera den istället for 305. En klar uppgradering tycker jag. Klar fördel med vibrator och batteritiden verkar vara bättre.
Per M
1964 • Uddevalla
#22
26 juli 2011 kl 20:49
Gilla
Bara för att sluta cirkeln: nu har jag köpt en ny Garmin 305. Kontaktade först garmin support som föreslog att jag skulle skicka in den trasiga och få ett kostnadsförslag på ev reparation, men jag valde som sagt att köpa en ny. Känner mig nöjd med detta!
I min nya instruktionsbok står det att batteriet räcker ca 3 år om den används 1 timme per dag. Tack för alla tankar och tips!
Gun-Marie Offesson
1965 • Karlshamn
#23
28 juli 2011 kl 11:43
Gilla
Vill du sälja ditt gamla pulsband? Jag har "slarvat" bort mitt alldeles nya :-(
Anders Tengblad
1966 • Huskvarna
#24
28 juli 2011 kl 21:33
Gilla
Min Garmin dog efter mindre en ett år. Helt blank skärm, gick ej att ladda. Jag hittade inte kvittot men lämnade ändå in klockan till Team sportia där jag köpt den och de skickade klockan till Garmin. Efter en vecka fick jag en ny klocka tillbaka utan kostnad. Garanti-ärende sa killen på sportaffären. Kanske kunde Garmin se att klockan inte var så gammal? Hursom helst, jag är nöjd.
1957 • Mariefred
#25
18 september 2011 kl 11:53
Gilla
Läste denna tråd i slutet av juli och blev inspirerad. Min 305:a har sedan ett år allt kortare batteritid. Nu en dryg timme innan den varnar. Kontaktade G support och de rekommenderade mig att skicka in för batteribyte. Mitt problem var att klockan enl mitt kvitto var 3 år och en dryg vecka. För att göra en redan lång historia kort så krävde jag att få prata med sevicen som dels sa att det inte gick att byta batteri och att det inte gick att hävda garanti då den var tre år. Däremot kunde jag få köpa en ny för typ 900kr. Vad jag kan se kan jag köpa en 305 för drygt det i handeln idag.
Det jag reagerar på är 1: Att klocka för det priset har en livslängd på 3 år och att ett batteri sätter gränsen. Värdelöst! 2: Att Garmin inte har justare kundpolitik. Batteriet har ju inte havererat på 10 dagar utan sakta tjänat ut.
Ångrar att jag både har köpt Garmin till barn och rekommenderat den till andra som också lytt rådet.
Rekommendationen till dig med 305 och det kanske gäller andra modeller också. Kolla inköpsdatum och se till att skicka in den för att få en ny for free innan du hamnar där jag är idag.
Vete sjutton vad jag ska sats på efter 305:an.
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.