2 juli 2015 kl 13:38
Fick svar från Garmin:
------------------------------------------------
Tack för ditt mail angående att du upplever bekymmer med att para och synka din Forerunner 225 med din telefon via Bluetooth, då detta ofta tar lång tid eller inte alls fungerar.
Jag beklagar att du upplever bekymmer med din Forerunner 225 och Bluetooth. För att lösa detta ska du göra följande:
Börja med att säkerställa att din mobil finns med på listan över kompatibla. Du hittar dessa listor på nedan länkar:
Android:
http://static.garmincdn.com/gcm/BLE_Android.pdfApple:
http://static.garmincdn.com/gcm/BLE_Apple.pdfNär du säkerställt att telefonen är kompatibel ska du göra följande:
- Försäkra dig om att du använder den senaste versionen av Garmin Connect Mobile
- Se också till att du använder den senaste versionen av operativsystemet på telefonen.
- Se till att Forerunner 225 är uppdaterad (senaste versionen är 2.30), du kan uppdatera klockan genom Garmin Express på din dator.
- Radera parningshistorik för Bluetooth på telefonen.
- Återstarta Bluetooth och rensa cachen på Garmin Connect Mobile
- Ta bort enheten från Garmin Connect (webbsidan)
Skulle detta inte fungera ska du återkomma till oss med en utförlig beskrivning av vad du gjort och vad som händer. Skicka också med skärmdumpar på eventuella felmeddelanden.
------------------------------------------------------------------------
Jag har en Sony Xperia V... och den finns inte med i listan, dock har den Andriod-version 4.3.
Ska prova med frugans mobil ikväll, den finns med i listan och då borde synkningen funka klockrent... Skulle vara bra/kul att veta att klockan funkar som den ska... Återkommer i ärendet