Min väg mot hälsa och må bra | Dags för vecka 2
Min väg mot hälsa och må bra

Dags för vecka 2

God morgon - idag har jag bokat bodypump och sen indoor walking. Det kommer att bli tufft men med en grymt bra instruktör så har just det upplägget på måndagar hjälp mig mycket med basträning.

Indoor walking - en form som jag inte tyckte var rolig att träna. Att köra crosstrainer med intervaller och köra olika positioner var sådär då jag testade detta. Den andra gången jag körde indoor var det för att en träningskompis tyckte att han fick igång både cardio, kondition utan att få ont i knäna.

Sagt och gjort - jag testade Annas pass. Herregud - vad roligt det var. Bra upplägg, bra musik och bra feedback hela tiden - det passad mig. Hon körde tungt och då skulle man vrida på så mycket motstånd så att man inte kunde trampa runt tramorna för att sen lätta lite, lite och då hade man hittat arbetstmotståndet. Så jobbigt, så nyttigt och så roligt! Efter det tunga passet kom en lätt övning men snabbt, snabbt intervall och sen fortsatte vi med blandade övningar i 58 minuter. Nedvarvningen är alltid en lätt låt där jag känner mig så stark, så lätt, så glad över att jag gjorde det, att jag tog mig i mål!!  

Efter två veckors träning två gånger/ vecka med indoor så var jag definitivt starkare, mer uthållig på milen och detta är en träningsform jag rekommenderar för de som har problem med knäna. ( Jag kan inte springa på löpband - men väl ute på motionsspår)

Annas mantra tar jag med mig : " Ner med röven och trampa", " Det sitter i huvudet - kroppen orkar mycket mer", " Håll ut - bara gör - tänk inte", " Du är här för att få resultat", " Kämpa, bara gör, kom igen", "Ge inte upp - jag gör det med er". De passar nog bäst under ett hetsigt träningspass när man kämpar för att komma vidare.

Ha det så bra!

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.