Löpning Kläder, Skor & Prylar 6 inlägg 376 visningar

Garmin Fenix tappar Bluetooth-koppling

Henrik S
1972 • Nacka
#1
25 januari 2025 - 08:16
Gilla
Hej,

För en tid sedan hade Garmin Connect en driftstörning. Sedan dess har jag ett problem: flera gånger om dagen tappar klockan kopplingen mot telefonen och jag behöver koppla upp igen för att få meddelandet "Grattis till din nya Fenix 6 Sapphire"...

Är nyfiken på om någon mer har samma problem?
1974 • Stockholm
#2
25 januari 2025 kl 08:54
2 Gilla
Para telefon och klocka.
Stäng av klockan.
Stäng av telefonen.
Starta telefonen.
Starta klockan.
När de hittat varandra sätter du på flygplansläge.
Stäng av flygplansläge.
Henrik S
1972 • Nacka
#3
25 januari 2025 kl 09:42
1 Gilla
Tack Olof, testar det direkt!
1974 • Stockholm
#4
25 januari 2025 kl 17:30
1 Gilla
Hoppas det fungerade!
Jag är till 90% säker på att det är i den ordningen jag brukar utföra manövrarna. Om det visar sig att jag kom ihåg fel så testar du bara att byta ordning så löser det sig nog.

Jag har samma slags klocka som du och det här problemet började dyka upp för kanske ett år sedan.
Jag tycker mig se ett samband med tillfällen då antingen telefonen eller klockan nyligen laddat ur helt - men det är absolut inte bara då det händer! Till viss del verkar det nästan handla om tidsintervall. Senast jag genomgick processen var någon gång strax före jul och det brukar gå 1-2 månader mellan tillfällena (känns det som) så det kan nog snart vara dags igen.

Garmin har ju slutat att uppdatera 6:orna så någon varaktig lösning tror jag dessvärre inte kommer att komma.
Henrik S
1972 • Nacka
#5
26 januari 2025 kl 06:28
1 Gilla
Tack Olof, värdefull info!

Jag trodde det hörde ihop med driftstörningen eftersom det var efter det det började. Men det kan ju ha varit en slump.

Det funkade, vågar jag nog säga nu - den tappade uppkopplingen flera gånger om dagen förut och nu har det inte hänt sen jag gjorde som du skrev. Så det verkar lovande.

Lite synd att de slutar med uppdateringar så pass tidigt - jag planerar att ha min åtminstone 1-2 år till (märker att batteritiden sjunker, men ingen fara än).

Men desto angelägnare att ha fått en lösning på det här problemet när det uppstår!
Elena Carina Morini
1971 • Johanneshov
#6
26 januari 2025 kl 14:54
Gilla
Jag har andra problem med Garmin Connect så något är det med den där appen...i alla fall. Har även kontaktat deras support som inte har kunnat lösa problemet och resultat blev att jag får leva med det.
Nästa klocka blir annat märke.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.