Löpning Kläder, Skor & Prylar 20 inlägg 10341 visningar

Problem med överföring till Jogg

Annika P-B
1967 • Hässleholm
#1
4 augusti 2014 - 16:38
Gilla
Jag har fått problem att föra över mina pass från min klocka (FR 310 xt) efter att garminconnetc uppdaterat sin sida. Passet kommer in på garminconnect, men jag lyckas inte föra över det till jogg. Någon som fått samma problem och vet vad som behöver göras?
Dan Välitalo
1971 • Pajala
#2
4 augusti 2014 kl 20:38
Gilla
Har en 910XT och ser samma problem som du: får in passen i garminconnect utan bekymmer men inte till jogg.se. Har prövat att köra både internet explorer och google chrome utan framgång. Med firefox går det att få in passen ibland men det tar oerhört lång tid.
1976 • Enköping
#3
4 augusti 2014 kl 20:42
Gilla
Samma här. Det bara står och tuggar.
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#4
4 augusti 2014 kl 21:37
Gilla
Verkar ha samma problem som dig Dan, men ditt problem Magnus är kanske att du behöver radera i "Appdata". Har du provat det? När det tidigare "bara stått o tuggat" när jag försökt föra över pass så har jag gått in och raderat passen som ligger i datorn och sen har det gått hur snabbt som helst. Nu kommer de däremot inte in alls från garminconnect...
Micke Larsson
1971 • Norge
#5
4 augusti 2014 kl 23:36
Gilla
Som vi konstaterade i en annan tråd, http://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=40364, tar man bort viruset Garmin Express är allt som förut igen. Verkar gälla alla Garminmodeller.
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#6
5 augusti 2014 kl 06:38
Gilla
Ah! Tack Micke! :) Den tråden hade jag inte sett trots att jag sökte i forumet.

Anledningen till att jag laddade ner Garmin Express var att jag hoppades kunna föra över träningspass som jag skapat i Garminconnect till min klocka, vilket jag ändå inte lyckades med. Jag ska genast testa att avinstallera eländet!! (Eller rättare sagt be om datahjälp här hemma ;)
Cecilia
1970 • Örebro
#7
5 augusti 2014 kl 20:42
Gilla
Jag har inte uppdaterat min programvara, men jag har precis samma problem.
Klockan piper till lika snabbt som förut och säger att datat är överfört, men på Jogg så står det bara och tuggar och kommer inte vidare.
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#8
7 augusti 2014 kl 10:23
Gilla
Garmin Express raderat och ANT agent återinstallerat :) Nu fungerar överföringen igen! Tack för tipset!

@Cecilia ditt problem låter som när man behöver radera i appdata... Jag är ingen fena på att förklara hur du ska göra, men någon annan här kan kanske ge en bra förklaring? Jag gör det själv regelbundet och då går det snabbt att föra över igen.
Cecilia
1970 • Örebro
#9
5 augusti 2015 kl 20:58
Gilla
Jag har oxå problem. Det fungerade bra förra veckan, men inte längre.
Jag har inte uppdaterat Garmin Connect. Men Jogg hittar inte min klocka när den letar efter enheter.

Både Chrome och Firefox ger meddelande att de inte längre stöder Garmin Connect.
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#10
5 augusti 2015 kl 21:29
Gilla
Problem igen exakt ett år senare Cecilia :S Tyvärr har jag nog inga bra råd.. testat att stänga ner datorn helt o prova igen sen..?
Jörgen Lundgren
1969 • Jönköping
#11
5 augusti 2015 kl 21:45
Gilla
Hej,
Har en Garmin 310XT
Hos mig är ett problem löst, men det har dykt upp två nya i och med de nya överföringarna...
1. Det funkar alldeles utmärkt att per automatik överföra pass från ANT-agenten via Garmin Connect tlll Jogg. Klockrent!
Men...
2. ANT-agenten behöver paras ihop med klockan vid varje överföring. Det har aldrig varit något problem tidigare.
3. Kopplingen mellan ANT-agenten/Garmin Connect till Garmin Training Center funkar inte alls längre.
Är det någon som känner igen ovanstående problem 2 och 3?
Henrik Ortman
1974 • Salbohed
#12
6 augusti 2015 kl 10:45
Gilla
Jörgen #11 angående nr2 om ihoparningen med klockan rekomderar jag dig att fabriksåterställa klockan. Det jar jag fått gjort när jag haft ditt problem. Efter det har det fungerat. Nackdelen är ju att alla inställningar och dstafält måste göras PM det går ganska fort att stäöla in om man har skrivit ner sina inställningar innan.
Fel 3 tror jag har samband med fel 2.
Cecilia
1970 • Örebro
#13
6 augusti 2015 kl 18:20
Gilla
Attans...den här tråden var alltså ett år gammal... :)
Men igår kunde jag verkligen inte överföra något pass. Enheten kunde inte hittas alls.

Men idag gick det bättre... :-)
Dålig dag igår...
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#14
6 augusti 2015 kl 19:48
Gilla
Va bra @ Cecilia. Det roliga var att du skrivit i tråden innan för exakt ett år sedan. 5/8-14 : D
Johan Moberg
1966 • Trollhättan
#15
7 augusti 2015 kl 09:40
Gilla
Har provat i två dygn nu att lägga in de tre senaste passen med Movescount och det funkar inte alls. (har en Suunto ambit3 sport )
Verkar funka med pass från Runkeeper men Movescount är tvärstopp.
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#16
17 augusti 2015 kl 16:32
Gilla
Jaha, nu har jag fått problem igen med överföringen... Helt plötsligt hittar jogg inte längre "enheten". Jag har uppdaterat ANT och klockan säger att den laddar över , men sen händer inget mer... Ngn som har tips på vad som behöver göras?
2006 • Alingsås
#17
17 augusti 2015 kl 22:15
Gilla
Logga in med Windows Explorer så bör Jogg hitta klockan.
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#18
23 april 2016 kl 12:03
Gilla
Nu har jag problem med överföringen igen. Ända sedan i Januari när jag installerade Garmin express... Passen går över från klockan och jag kan se dem på Garmin Express, men till jogg kommer de inte. De syns inte på datorn heller under Devices osv , inga FIT-filer alltså. Någon som vet vad jag måste göra för att få över mina pass på jogg igen?
Jörgen Lundgren
1969 • Jönköping
#19
27 april 2016 kl 12:49
Gilla
Jag tackar sent omsider Henrik #12 ovan. Mina problem är lösta efter att jag fabriksåterställt klockan. Inga större problem med inställningar, visst en liten stund för att ställa in den igen.
Annika #18 - Har ingen erfarenhet av Garmin Express, men har tidigare fått varningar från andra att installera den pga av ganska mycket problem. Kanske att någon Express-användare har råd att ge, annars skulle jag testa att avinstallera det och återvända till tryggheten med Communicator Plug-in och ANT-agenten.
Annika P-B
1967 • Hässleholm
#20
27 april 2016 kl 14:22
Gilla
#Jörgen
Vad bra att du fick hjälp med dina problem. Jag skrev om mina nya problem i denna gamla tråden men skapade sen en ny tråd då jag inte fick några svar. Jag visste att det kunde bli problem med Garmin express när jag installerade det men var angelägen att se antal höjdmetrar per pass. Vilket jag inte kunde pga att jag inte kommit in på garminconnect-sidan de senaste ca två åren. Nu har jag fått hjälp så att jag kan "krångla in" passen via "importen". Lite omständigt, men de kommer iaf in på jogg till sist :)
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.