Löpning Övrigt 8 inlägg 5238 visningar

Uppdatering av Garmin Connect

Daniel Kristersson
1986 • Falun
#1
22 februari 2014 - 13:06
Gilla 
Tjena,

Jag har uppdaterat programvaran till Garmin Express.
Tidigare hade man ju ANT agent.

Problemet är att jag har problem med att importea in pass på jogg.se sedan uppdatering. Någon mer än jag som upplever samma problem?
Jag äger en 910XT
_
_
#2
22 februari 2014 - 15:48
Gilla 
Jag vet inte vad de håller på med för "uppdateringar" på Garmin, bara att en massa funktioner slutat fungera som alla kurvor och spelaren. Det står att det skall komma en ny version så småningom. Jag tycker att de sköter Connect Garmin uselt på nätet och hade hellre allt lokalt på datorn. Training Center som jag har lokalt är så "yxig" och det saknas ordentlig karta så den ersätter tyvärr inte nätversionen.
Jag vill i alla fall inte ha några förändringar där jag sparar mina träningsdata. Det blir väl integrerat med fejsbook och tvitter eller någon annan onödig funktion framöver.
Daniel Kristersson
1986 • Falun
#3
22 februari 2014 - 18:35 Redigerad 22 februari 2014 - 18:35
Gilla 
Håller med dig.

Nu har jag avinstallerat Garmin Express eftersom jogg.se använder ANT agent.
När man installerade Garmin Express behövdes även en uppdatering av mjukvaran på klockan göras. Detta ställer till problem när du återgår till ANT agent eftersom det fortfarande inte kommer att funka.

För att råda bot på problemet så navigera dig till System --> Inställningar --> Första konfiguration. Där väljer du JA. Då återställer den "nånting" vilket gör att jogg.se kan hitta ditt senaste pass som du vill lägga upp.

Alltså, ladda INTE hem Garmin Express och kör INTE uppdateringarna som krävs.
Detta eftersom jogg.se inte anpassat sig uppdateringar som ingår i installationen av Garmin Express.
1974 • Mölndal
#4
22 februari 2014 - 19:11
Gilla 
Jag har laddat ned garmin express och kunde importera mitt senaste pass hit till jogg. (FR910XT)
1976 • Målsryd
#5
22 februari 2014 - 19:15
Gilla 
Samma problem för mig med 910XT, finns inga nya pass att hämta och nu står det också att Garmin har problem med sina servrar när den letar efter klockan.
Den vill också uppdatera klockan till version 3.0 fast jag redan har det och då står den bara där och tuggar på det och kommer inte vidare.

Kasst av dom att släppa en ofärdig version av något som folk använder dagligen!
Daniel Kristersson
1986 • Falun
#6
23 februari 2014 - 09:02
Gilla 
OK, det verkar alltså funka för vissa med 910XT, men om man vill vara säker på att undvika problem så vänta med uppdateringen på Garmin Express.

Frestas inte av att ha det senaste i mjukvara, ibland tar det mer än vad det ger :)
Jörgen H
1968 • Trelleborg
#7
23 februari 2014 - 09:23
Gilla 
Jag har hämtat ner Garmin Connect som finns här på sidan och det har funkat perfekt för mig. Har en Garmin FR210
1978 • Luleå
#8
10 maj 2017 - 23:56
Gilla 
Jag har just det där problemet med klockan. Vet inte vad man ska göra för att få det att funka?
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.