Foruminlägg av Peter Meyer

#1
13 januari 2016 kl 10:05
Gilla
Har ett stort problem inför Sandsjöbacka trail. Jag behöver få GPX filen på bansträckningen från datorn till klockan och hittar inget sätt att göra det på.
Har försökt att mataa in den som manuell aktivitet men eftersom jag inte har sprungit den blir det ingen aktivitet.
Jag behöver ha den som runda på klocka för navigering.
jag är färgblind och på pappeskartan vi fick har dom använt precia alla färger jag inte kan se.
Dessutom är jag urkass på kartläsnnjg :-)
Någon som kan ge lite råd?
#2
13 januari 2016 kl 13:05
Gilla
Johan; Det är Gamin Forerunner 920XT vad jag förstår funkar det inte på samma sätt :-(

Magnus; Tack för erbjudandet.... Japp det är 82:an jag är mest rädd att spriga fel på Får se om jag orkar rygga efter fredag och lördag
#3
13 januari 2016 kl 14:08
Gilla
Magnus; Tack för tipset.
#4
13 januari 2016 kl 21:02
Gilla
Jag har lyckats få in filen i basecamp men får den inte till klockan.
Går inte att exportera den :-(
Några tips?
#5
14 januari 2016 kl 20:36
Gilla
Har försökt göra på bägge sätt men det verkar ha gått troll i det.
På basecamp går det inte att skicka till enhet. Rutan kommer upp men det går inte att klicka i den.

På garmin connect går det inte heller. Den vill inte ta emot filen då det inte är någon aktivitet.
Blir nog att ta rygg på någon i loppet och bita ihop??
#6
5 april 2016 kl 15:09
Gilla
Aktivitus kör tisdagstrail I Ängården.
17.30 vid botaniska entren. Kan rekomenderas.
#7
22 april 2016 kl 08:00
Gilla
Själv missade jag grupp 2 med ynka 7 sekunder. Mina 1:32:48 placerade mig I 3:an
Lite retsamt men ändå en förbättring från 8:an förra året.
#9
22 april 2016 kl 12:48
Gilla
Bild uppladdad av Peter Meyer
Som jag länkade tidigare så torde länken visa den aktuella seedningen.Tog en skärmdump förra året och då visade det helt andra siffror.
Jag kan ju så klart ha fel men nog star det allt 2015 på förra årets tabell och den skilker ju sig en del från den som ligger ute nu
#10
22 april 2016 kl 12:49
Gilla
Bild uppladdad av Peter Meyer
Här är den som ligger ute nu.
En liten men ack så retsam skillnad för min del I alla fall :-)
#11
11 maj 2016 kl 06:24
Gilla
Köpte på mig 2 paket igår efter jobbet.
Måste säga att jag blev besviken.
Smakar väldigt konstgjort och sött. I alla fall tillsammans med mjölk.
Ska testa med filmjölk till frukosten idag och se om det smakar bättre.
Dock tror jag att det innehåller lite väl mycket socker.
Men den var billig:-)
#12
1 december 2017 kl 10:39
Gilla
Nitlott i år igen...
Blev Springtime för 4 :e året i rad.
#13
31 januari 2018 kl 13:19
Gilla
Jag har bytt router hemma och därmed ett nytt nätverk med ny wifi access.
Nu kopplar ju klockan inte upp sig längre automatiskt och för över rundorna som den gjorde for.
Jag har glömt av hur jag ställer in wifi nätverket och hittar ingen använbar info på garmins sida eller I instuktionsboken.
Någon som har ett bra tips?
#14
31 januari 2018 kl 13:53
Gilla
Tack för tipset :-)
Ska testa i kväll.
#15
31 januari 2018 kl 21:15
1 Gilla
Annica och Marcus tips gjorde susen.
Nu är allt som vanligt igen och klockan tankar över passet så fort jag kommer innan för dörren.
Tack :-)
#16
18 november 2018 kl 16:34
Gilla
För billigt för att låta bli.... Beställde en fast jag egentligen inte behöver byta ut min 920xt ännu.
Låter nästan för bra för att vara sant.
#17
30 november 2018 kl 06:01
Gilla
5: e året i rad med noluck...Springtime borde göra mig till guldkund snart.
#18
19 september 2019 kl 12:33
Gilla
För att göra en lång historia kort:

För ca 1 år sedan köpte jag 2 par Nike Pegasus Turbo på relesedagen I Berlin på deras butik på Kudamm.

Det ena paret är sparsamt använt men har hela sulan har delat sig på längden. På bägge skorna dessutom.

Mailade Nike och fick svar om att maila bilder.
Gjorde så och fick svar om att maila kvitto.

Mailade ett kontoutdrag från köpet då jag inte hittade kvittot.

Fick ett svarsmail med reklamationsproceduren och blev ombedd att posta skorna till Holland med spårbar leverans.

Betalade 298 kr och skickade in skorna.
Efter det har det varit knäpptyst.

Mailade två ganger och fick tillslut ett svar att dom skulle konsultera sin manager angående ärendet.

Det var två veckor sedan och jag har skickat flera mail till dom och frågat hur det går.

inget svar överhuvud taget.

Brukar Nike vara så här dåliga på kundservice?
Egentligen skulle jag ju inte bry mig mera utan ta det som om dom inte acepterar returen.

Det irriterar mig dock ändå att man kan vara så arrogant och skita I sina små kunder när man är ett så stort företag.

Någon som har något tips på hur jag ska gå vidare?
Eller bara glömma allt och köpa ett par Addidas istället?
#19
27 november 2019 kl 19:23
Gilla
Springtime för 6;e året i rad??