Min väg mot hälsa och må bra

Träning ger resultat.

Jag vill också springa milen under en timme. Jag vill också springa långlopp som Göteborsvarvet och andra roliga långlopp. Men jag är rätt nöjd med att ha kört på crosstrainern 25 minuter - och sen 30 minuter styrketräning. Mitt mål är ju att komma igång med min träning och få den att bli regelbunden.

Jag vill just nu mer än jag kan prestera och för att inte bli besviken  på mig själv - så tar jag ett delmål i taget. Min träning idag är jag nöjd med och med hela veckans träning- jag håller på att komma igång och kroppen fattar att jag tränar på, det blir lättare och lättare att komma iväg till passen.

Jag fick inspiration av Madeleine som i sin blogg skrev om att hon sprang en runda varje dag - i 100 dagar. Då kände jag att kan hon.., så kan jag försöka hålla i så att det blir en vana och roligt att träna.

Nästa veckas upplägg kommer att vara en morgonpromenad på 30 minuter före jobbet ( varje dag) och sen kvällsträning . Spännande :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer till inlägget

1969 • Hägersten
#1
14 april 2014 - 09:45
Härligt! Helt rätt med delmål och att skynda långsamt. Även om det kan vara lite frustrerande... ;-)
1966 • Partille
#2
14 april 2014 - 21:30
Frustrerande är känslan,, men delmål, tålamod och att träna på, då kommer riktiga resultat som håller i längden. Känns bra att kunna skynda långsamt! Tack :-)
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.