Långpass. äta och plantar fascia | Blogg: Joacim Martinsson Växjö LK

Långpass. äta och plantar fascia

Fick sällskap av Andreas första timmen på dagens pass. Det var bra. Jag kunde inte ägna en sekund åt att tycka synd om mig själv och fundera ut olika sätt att korta av den planerade rundan. Det har jag varit så bra på under våren. Dagens planerade tre timmar blev 2.56. Jag hade ju en tid att passa. Dessutom pausade jag klockan vid tre tillfällen för proviantering. 3.04 totalt.

Efter 1.27 passerade jag universitetsbiblioteket och gick på muggen och drack vatten. Vid 1.57 dök Preem upp och jag högg en flaska vatten. McDonalds dök upp efter 2.20 och en styck näringsriktig ostbugare intogs i farten. Jag fick också fyllt på min flaska från Preem. Ca 50 gr jordnötter och lika mycket godis hade jag med mig hemifrån. Det är skönt att slippa släpa på allting och det är rätt lätt att undvika så länge man är i bebyggda trakter. 

114 km på åtta dagar, 107 den här veckan. En okej start på sommaren ultrasatsning. Imorgon börjar den lite mer strukturerade fasen.

Fundera mycket på skor just nu. Kinvara 3 med orginalinnersulan känns i tunnaste laget för sträckor över 50 km på hårt underlag. Hur hård är egentligen banan på Djurgården? En del asfalt men också en del grusgångar. Virrata och Hoka Tarmac ser lockande ut.

1,5 km hemifrån började höger plantar fascia ömma. Gick sista 500 m hem och nu efter lite stretch och massageboll känns det inget längre men en flaska vatten åker in i frysen för säkerhets skull.

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.