Löpning Övrigt 3 inlägg 861 visningar

Problem med Sporttracks

Filip Ivemyr
1984 • Västerås
#1
3 juli 2010 - 18:56
Gilla
Hej!

Har precis införskaffat en Garmin forerunner 305 och planerar därför att använda Sporttracks då medföljande programvara ej verkar hålla måttet.

Efter att ha installerat Sporttracks och plugin för kartor från hitta.se och eniro kan jag inte starta programmet. Felmeddelandet jag får inleds med "Problem starting application..." och längre fram i meddelandet framgår det att pluginen för svenska kartor är problemet. Jag har avinstallerat Sporttracks men när jag installerar det på nytt ligger pluginen kvar. Mina frågor är därför följande:

1) Hur åtgärdar jag felet?

2) Om det inte går att åtgärda felet, hur avinstallerar jag pluginen?

Jag kör Windows 7.

Tacksam för svar!
Pekka
1966 • Kalmar
#2
3 juli 2010 kl 23:13
Gilla
Under Inställningar hittar du Plugins. Där får du fram en lista på alla installerade plugins. Där är det bara att markera och trycka på avinstallera.

Skulle det strula finns alla plugins installerade under mappen:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ZoneFiveSoftware\SportTracks\2.0\Plugins\Installed
Där får man leta sig fram tills man hittar rätt undermapp.
Alternativt så kan du avinstallera Sporttracks och sedan radera hela mappen C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ZoneFiveSoftware
2006 • Alingsås
#3
4 juli 2010 kl 00:21
Gilla
Det beror lite på version av windows och plugin som det gäller var plugin installeras. Nyare plugins installeras i C:\ProgramData\ZoneFiveSoftware\SportTracks\2.0\Plugins\Installed (här installeras ditt strulande plugin för mig).
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.