Vårvecka

Så har en  ny vecka gått. Det blev ingen löpning på måndagen då jag jobbade större delen av dagen. Tisdag morgon tänkte jag att jag skulle testa springa 5 km asfalt lite snabbare, lite för att se vad jag klarade av. Jag hade som mål att vara lite under 5 min / km. Jag har som mål att efter sommaren klara 45 på milen. Jag tog min vanliga 7 km runda men bara de 5 första km. Tiden blev 23:32. Får vara nöjd. Vågade ej helt maxa i uppförsluten då jag var rädd att mitt onda på baksidan av låret skulle ge sig till känna. Dock kände jag inget. Onsdag blev en lugn dag och torsdag 7 km med frun. Fredag blev ett ensamlöp på 12 km och söndagen var vi ett ganska stort gäng 18 st. Vissa ville springa långt andra kortare. Jag följde med den stora klungan. Efter en 6-7 km så bröts den upp och vi var tre som höll ihop. Målet blev att springa en halvmara. Vi fick en härlig runda med varierande underlag. 21 km 2:00:22. Helt ok för att inte ta ut sig allt för mycket. Benen värkte dock lite pga  ovanan. Summa denna vecka 47 km

Nu blir det en lugn vecka. Ingen löpning på måndag, tisdag. På torsdag blir det, om vädret är fint och att jag känner mig motiverad ett än längre pass. 34 km till stugan.

Jag har helt glömt bort att jag har bytt skor. Mina gamla Saucony började tårna titta fram i så när jag var på jobbet i måndags tog jag hem mina skor jag har på löpbandet istället. Ett par Asics GT 2000. Tycker  mycket om dem, och de är lite större. Jag upptäckte att mina förra blev lite trånga speciellt om fötterna svällde lite. I annat fall bryr jag mig inte så mycket om vad jag springer i. Min fru klagar på att jag variera kläder för lite, dvs köpa fler löparställ. Jag lever efter premissen, en för var tillfälle.

 

Mina rekord enligt klockan är idag

 

5 km 23:31       Mål augusti 22:00

10 km 52:02     Mål augusti 45:00 (har ej pressat 10 km ännu)

Halvmara 2:00:22 (Såg att jag för drygt en månad sedan hade satt upp 2:10) Mål augusti 1:50

 

Summa mitt 50 levnadsår: 153 km

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.