Löpning Kost & Näring 2 inlägg 577 visningar

Vätska upp

hxman
1976 • Kosmopolit
#1
13 maj 2018 - 16:12
Gilla  
Jag är rätt säker på att jag startade en tråd om det här för nåt år sen men jag hittar inte den och har uppenbarligen inte lärt mig nåt för det här fortsätter vara ett problem för mig. Så jag gör som man brukar här på jogg- startar en ny tråd om ett gammalt ämne

När jag försöker vätska upp efter långpass så brukar följande inträffa:
-jag dricker för lite och känner mig mer eller mindre däckad långt efteråt. Eller
-jag försöker vätska upp aktivt och smart. Dricker små mängder med jämna mellanrum, tar nån slags vätskeersättning (oftast High5) osv men det brukar alltid sluta med att jag känner mig svullen, blir pinknödig i timmar och absolut inte vill dricka mer

Nån som har nåt tips på hur jag kan göra det här smartare? Det är jobbigt nog träna i värmen så skulle vara skönt om man slapp ”lida” efter. Det känns som om det har stor påverkan på min återhämtning. Höst, vinter och vår tappar jag betydligt mindre vätska och har då inte alls samma problem
hxman
1976 • Kosmopolit
#2
13 maj 2018 - 16:12
Gilla  
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.