Löpning Om jogg.se 13 inlägg 5674 visningar

Problem med Garmin importen

1984 • Malmö
#1
10 oktober 2012 - 07:59
Gilla
Jag får inte Garmin-importen att fungera med min FR 910. Det har fungerat hur bra som helst tidigare men nu får jag upp meddelandet "Ett fel uppstod när webbsidan skulle visas. Fortsätt genom att läsa in sidan på nytt eller besök en annan sida".

Någon som har några lösningsförslag?
MR
1976 • JHG
#2
10 oktober 2012 kl 22:03
Gilla
Vill inte tränga mig på i din tråd (eller jo det vill jag). Var en så bra rubrik på tråden så jag slänger in en fråga till här (istället för att skapa en till tråd).
Har precis gått med i jogg.se och har problem när jag vill överföra data från min FR 610. Datan läses in men sen står det och tuggar på "bearbetar data" och inget mer händer. Har exporterat ett par pass från garmin connect men det är ju inte jätte smidigt. Hade varit skönt om man kunde dunka in datan direkt.

Någon som har några lösningsförslag på även detta?
Samir Touam
1976 • Lerum
#3
10 oktober 2012 kl 22:42
Gilla
Jag lade in ett tips i en annan Garmin-tråd för ett tag sedan. Kanske kan det hjälpa er?
http://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=28737
MR
1976 • JHG
#4
11 oktober 2012 kl 08:12
Gilla
Tack för tipset Samir. Fungerar utan problem. Dock vill man ju att det ska gå att överföra direkt från klockan så att man slipper de där extra klicken på musen. Vet inte vad det kan bero på men jag får inte med pulskurvan och tempokurvan heller när jag importerade dessa filer (FIT-filerna). De kom med när man importerade TCX-filerna.
Känns som jag nöjer mig med att ha datan på Garmin Connect om det inte fungerar smidigare.
Samir Touam
1976 • Lerum
#5
11 oktober 2012 kl 10:31
Gilla
Jag är inte heller insatt i skillnaderna mellan de olika sätten att importera. Om du har ork så kan du skicka ett meddelande till supporten.
http://jogg.se/Misc/Kontakt.aspx

Själv kör jag Sporttracks som komplement till Jogg. Mest för att man kan gräva mycket djupare i statistiken där. Jämföra pass etc.
1984 • Malmö
#6
11 oktober 2012 kl 14:48
Gilla
Tack så mycket för tipsen!
Jag ska testa att importera manuellt.
Jag har skrivit till supporten, hoppas att det löser sig snart.

Keep on Runnin´!
1984 • Malmö
#7
15 oktober 2012 kl 08:33
Gilla
Jag fick följande svar från supporten:
"Förmodligen är det så att det ligger en massa gamla pass på din dator som gör att det blir lite för mycket att bearbeta. Det finns en dold mapp under c:\Användare\[användarnamn]\Appdata\Roaming\Garmin\Devices\[Devicenr]\History där klockans historik finns sparad. Rensa gamla filer därifrån så bör det vara löst."


Tyvärr fungerade det inte för mig, samma problem kvarstår men kanske kan det hjälpa någon av er andra:

MR
1976 • JHG
#8
15 oktober 2012 kl 20:56
Gilla
Tack för infon Jonas. Ska testa.
MR
1976 • JHG
#9
20 oktober 2012 kl 09:08
Gilla
Finns en mapp där som heter Activities också som jag rensade.
Fungerade perfekt efter det.
hxman
1976 • Skåne
#10
20 oktober 2012 kl 21:58
Gilla
Jag uppdaterade klockan (inte via värdelösa webupdater utan nån slags direktlänk). Funkar fint efter det
1980 • Stockholm
#11
22 oktober 2012 kl 10:42
Gilla
Sitter i spanien och är ruskigt besvärad att jag inte lyckas importera maran från igår. Jag har rensat i history och activities enligt tidigare och det fungerar inte. Uppdatera klockan kanske kan funka men det får bli i sverige isf. Jag kör windows 7 och explorer.

Ingen annan workaround som kan funka????
1980 • Stockholm
#12
22 oktober 2012 kl 10:42
Gilla
ps: jag har en 310xt och importerar filen till datorn och därefter till jogg.
Kristoffer Roupé
1979 • Huddinge
#13
25 oktober 2012 kl 20:22
Gilla
Har oxå problem.. klart intressant att jogg inte lyckas fixa d här. Är väl lite av en "kärnverksamhet" för dito.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.